پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یونس عالی پور

حوزه/ عالی پور با بیان این که لازم است مردم برای گرفتن ویزا از طریق سامانه سماح ثبت نام کنند، گفت: اگر کسی بدون ویزا وارد عراق شود، از سوی حکومت عراق،۲ سال برای او زندان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، یونس عالی پور پیش ازظهر امروز در نشست خبری که درسالن اجتماعات استانداری قم برگزار شد به ارائه گزارشی ازفعالیت های  معاونت امور زائرین استانداری پرداخت و گفت: این معاونت در ایام اربعین در حوزه پذیرایی از میهمانان خارجی، پذیرایی و میزبانی از زائرینی که به هر دلیل نتوانستند به عتبات بروند و در ایام اربعین به قم و مشهد مقدس برای زیارت مشرف می شوند و  همچنین برپایی 60 موکب درشهرهای کاظمین، کربلا، نجف و مهران، فعالیت خواهد کرد.

معاون هماهنگی زائرین استانداری قم بابیان اینکه برپایی موکب ها به صورت تلفیقی همراه با موکب داران عراقی خواهد بود اظهارداشت: از میان این موکب، 30موکب مختص به خواهران است.

وی افزود: معمولا هر مراسمی که برگزار می شود، ستادی تشکیل می شود که در این ستاد، 12 کمیته حضور دارند و رئیس ستاد، استاندار قم است.

عالی پور افزود: این کمیته ها عبارتند از: نظارت و ارزیابی، کمیته امنیتی، انضباطی، اطلاعاتی، بهداشت و روان، کمیته امداد درمان، آسیب شناسی، اطلاع رسانی، مشارکت مردمی، آموزشی، فرهنگی و اعزام.

معاون فرهنگی زائرین استانداری بابیان اینکه اربعین مسئله فرهنگی است نه صرف غذا خوردن و پیاده روی،افزود: باید تمام تلاش این باشد، در راهپیمایی اربعین فعالیت های فرهنگی مبلغین و سایر نهادها اطلاع رسانی شود و مردم هم تنها به فکر راه رفتن و غذا خوردن نباشند و بلکه به امور فرهنگی هم رغبت نشان دهند.

وی با بیان اینکه تا کنون60 هزار نفر از قم ثبت کرده اند و برای 48 هزار نفر تاکنون ویزا صادر شده، اظهارداشت: آمار فعالیت های فرهنگی نشان می دهد، قم از نظر فعالیت مذهبی و هیئت داری، رتبه اول درمیان سایر هیئت های کشور است.

عالی پور با بیان  این که لازم است مردم  برای گرفتن ویزا از طریق سامانه سماح ثبت نام کنند، گفت: اگر کسی بدون ویزا وارد عراق شود، از سوی حکومت عراق،۲ سال برای او  زندان در نظر گرفته شده است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha