جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر

حوزه/ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار به اهمیت سیاسی، فرهنگی و دینی اجتماع بزرگ اربعین امسال پرداخت.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: اربعین امسال اما با مسائلی روبه ‏رو است و حوادث مختلفى موجب شده تا بر حساسیت آن افزوده شود كه برخى از آنها را در این گفتگو بیان می کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار در ادامه سخنان خود به اهمیت اربعین امسال اشاره کرد و افزود: از یك سو نابسامانى در بازار ارز و افزایش چند برابرى قیمت دلار و دینار موجب شده تا هزینه‏ هاى سفر بیش از دو برابر شود! و این افزایش هزینه بخش زیادى از زائرین حسینى را كه اغلب از توده ‏هاى مردم و از طبقات محروم جامعه هستند را در تأمین هزینه سفر دچار سختى كند، اماحضور پرشور مردم در اربعین امسال حاوى این پیام خواهد بود كه «زائران حسینى با وجود همه دشوارى ‏ها دست از اباعبدالله(ع) بر نخواهد داشت!».

این استاد حوزوی تصریح کرد: از دیگر سو، دشمنان جهان اسلام و ملت شیعه، در ماه‏ هاى اخیر سناریوهاى گوناگونى را براى ایجاد اختلاف بین ملت ایران و عراق آغاز كرده‏ اند. همان‏ هایى كه از خلق این حماسه میلیونى و شكل‏ گیرى بزرگترین تجمع جهانى هراسانند و «شیعه متحد» خواب راحت از چشمانشان ربوده است، كسانى‏ كه پشت پرده حوادث بصره و شایعه پراكنى علیه زائرین عراقى در مشهد بوده ‏اند. حضور باشكوه ایرانیان كه بدون ‏شك با مهمان‏ نوازى ملت عراق همراه خواهد بود، همه نقشه‏ هاى دشمن را نقش بر آب خواهد كرد و پرچم وحدت دو ملت را برافراشته خواهد كرد.

حجت الاسلام حکیمی فر در ادامه سخنان خود به دیگر علل اهمیت اربعین امسال در جهان اسلام اشاره داشت و گفت: جنگ تمام عیار اقتصادى جدیدى كه استكبار جهانى علیه ملت ایران كلید زده، نیز شرایط ممتازى را براى پیاده‏ روى اربعین امسال ایجاد كرده است. حضور باشكوه میلیون‏ ها ایرانى، پیام مهمى را براى دشمن خواهد داشت: «ملتى كه با حسین(ع) بیعت كرده؛ تسلیم یزیدیان زمان نخواهد شد».

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود به قدامات لازم براى رونق حماسه اربعین امسال اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به اهمیتى كه براى برگزارى باشكوه اربعین امسال وجود دارد باید در دو سطح مردمى و دولتى، اقداماتى صورت گیرد.

وی افزود: یکی شكل دادن و حمایت از پویش ‏هاى مردمى براى رونق بخشیدن به اربعین و غلبه بر موانع و مشكلات، شاهد تولد خیزشى مردمى براى مقابله با دشمنان اربعین هستیم. شكل‏ گیرى پویش‏ هاى مردمى براى كاهش هزینه ‏هاى اربعین بخشى از این اقدامات است كه به‏ طور خودجوش در شهرهاى مختلف و توسط مجموعه‏ ها و گروه‏ هاى مردمى دنبال مى ‏شود. انتشار كلیپى ارزشمند از یكى از مداحان عراقى كه خود را میزبان فرزندان ایرانى حضرت على بن موسى الرضا(ع) معرفى مى ‏كند، از جمله اقدامات ارزشمندى است كه در شكست سناریوى دشمن نقش مؤثرى خواهد داشت. این ‏گونه اقدامات باید با حمایت معنوى همه ‏جانبه همراه گردد تا روز به روز گسترش یافته و در قالب الگوهایى مشابه تكرار گردد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار در ادامه به دومین اقدام اشاره کرد و گفت: دولت و نگاه راهبردى به اربعین؛ از سویى دیگر، انتظار ویژه از دولت جمهورى اسلامى است كه وارد میدان شده و با همه توان به حمایت از این حركت جهانى بپردازد. واقعیت آن است كه حمایت از اربعین نیازمند وجود نگاهى راهبردى و مبتنى بر منافع ملى به آن است. حركتى عظیمى كه دستاوردهاى كلانى براى نظام اسلامى و جهان اسلام به همراه خواهد داشت و جبهه مقاومت در برابر استكبار جهانى را به ‏طور ملموس و كم ‏نظیرى تقویت خواهد كرد.

امام جمعه شهر توپ آغاج در پایان سخنان خود گفت: اقدام رئیس جمهور در موافقت با كاهش ۳۵ درصدى هزینه صدور روادید زائران حسینى، اقدام به موقع و ارزشمندى بود كه باید مورد تقدیر قرار گیرد. در مورد تسهیل سفر اربعین هنوز هم اقدامات دیگرى امكان‏ پذیر است كه انتظار مى‏ رود در زمان محدود باقى مانده توسط دولت پیگیرى شود. آماده ساختن شهرهاى مرزى براى میزبانى از میلیون‏ها زائر، تأمین امنیت راه ‏هاى واصله به مرزهاى غربى، كنترل و كاهش قیمت وسائط نقلیه‏ اى كه وظیفه انتقال زائران را به مرزها به عهده دارند و... از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha