جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماینده «حق نمادهای مذهبی» به پارلمان مونترال ارائه می شود

حوزه/ نمایندگان پارلمان مونترال کانادا روز دوشنبه لایحه «مدارا و انسجام» را مورد بررسی قرار می دهند که در صورت تصویب این لایحه اعضای احزاب سیاسی اجازه رعایت «نمادها و پوشش های مذهبی» را قطعا خواهند داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از montrealgazette، یکی از نمایندگان پارلمانی مونترال در کانادا، لایحه ای را به منظور رعایت « حق نماد و پوشش های مذهبی» در احزاب سیاسی ارائه می دهد.

با وجود اینکه هنوز قانونی علیه نمادهای مذهبی درمونترال وجود ندارد، نمایندگان پارلمانی شهر مونترال پیش دستی کرده و قصد دارند با تصویب این لایحه با عنوان «مدارا و انسجام»، از هر گونه منع در این رابطه پیشگیری به عمل آورند.

ماروین روترند نماینده پارلمان که این لایحه را ارائه داده گفت: هنوز ابهامات زیادی در قانون ما وجود دارد. و به عقیده من این مهم است که بیانیه ای بدهیم مبنی براینکه پیروان ادیان مختلف یهودی، سیک یا مسلمان و مسیحی حق داشته باشند نمادهای مذهبی شان را نشان دهند و ما به نامزدهای انتخاباتی آن ها در آینده خوش آمد می گوییم.

وی افزود: لایحه «مدارا و انسجام» هم اکنون بیش از هر زمان دیگری از اهمیت برخوردار است، به ویژه به خاطر بحث هایی که در رابطه با لایحه منع نمادهای مذهبی در استان کبک و نزدیک شدن به انتخابات در مونترال پیش آمده است.

به گفته وی این لایحه قرار است فردا دوشنبه به پارلمان تقدیم شود.

روتلند ابراز امیدواری کرده که این لایحه مورد توجه دولت قرارا بگیرد.

گفتنی است فرماندار کبک و رهبر یک حزب راست گرای اسلام ستیز که اخیرا در استان کبک کانادا به قدرت رسیده، لایحه ای به پارلمان ارائه داده که مانع داشتن لباس ها، پوشش و نمادهای مذهبی برای کارمندان و کارکنان دولتی، قضات، دادستان ها، افسران پلیس، زندان بان ها و معلمان خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha