پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آزمون شفاهی سطوح عالی حوزه علمیه استان یزد

حوزه / معاون آموزش و امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان یزد از برگزاری ۱۲ دوره آزمون شفاهی در طول یکسال گذشته در حوزه یزد خبر داد.

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور در گفتگو با خبرنگار «حوزه» از یزد، با اشاره به اینکه پس از پیگیری های متعدد معاونت آموزش استان مبنی بر واگذاری آزمون شفاهی به استان این امر در مهر ماه سال تحصیلی گذشته نسبت به سطح یک محقق شد خاطر نشان کرد: پس از ارزیابی های صورت گرفته و موفقیت استان در برگزاری آزمون شفاهی سطح یک، در اسفند ماه 96 معاونت آموزش استان یزد موفق به دریافت مجوز برگزاری آزمون شفاهی سطح 2 و 3 شد.

معاون آموزش و امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان یزد افزود:  استان یزد به عنوان اولین استان‌هایی در کشور به حساب می آید که مجوز برگزاری آزمون های شفاهی را دریافت کرده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 6 نفر از اساتید سطوح عالی دارای حکم برگزاری آزمون شفاهی در استان یزد هستند که درصدد ارتقاء این تعداد در ماه های آینده هستیم.

حجت الاسلام حسینی پور با اشاره به برگزاری 12 دوره آموزشی در یک سال گذشته گفت: در این مدت یکسال آزمون های شفاهی با حضور 101 طلبه و 176 آزمون در مدیریت استان برگزار شده است.

معاون آموزش و امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه استان یزد در پایان با بیان اینکه طلابی که دروس فقه و اصول سطح یک را با موفقیت پشت سرگذاشته اند، می توانند در آزمون شفاهی آن سطح شرکت کنند تصریح کرد: همچنین طلاب مشغول به تحصیل در سطح 2 مشروط به قبولی در دروس اصول پایه هفتم و هشتم و طلاب سطح 3 با گذراندن موفق دروس فقه و اصول سطح 3 می توانند جهت شرکت در آزمون اقدام کنند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha