شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر تبیین زیارت بامعرفت از سوی روحانیان مبلغ اعزامی به اربعین، خطاب به آن‌ها گفت: به دنبال این نباشیم که در سفر اربعین کسی به ما خدمت کند بلکه باید تا می‌توانیم به دیگران خدمت کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع مبلغان اربعین، اظهار کرد: در سوره مبارکه نساء آیه‌ای است که بیان می‌دارد انسان‌ها چگونه مورد رحمت خداوند قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: آیه 64 سوره نسا می‌فرماید: «إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوک فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِیمًا»؛ اگر آنان هنگامی که با ارتکاب گناه به خود ستم کردند، نزد تو می‌آمدند و از خدا آمرزش می‌خواستند و پیامبر هم برای آنان طلب آمرزش می‌کرد، یقیناً خدا را بسیار توبه پذیر و مهربان می‌یافتند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: انسان برخی کارها را نباید انجام دهد ولی انجام می‌دهد و گناه می‌کند، در چنین شرایطی در ترازی نیست که در مقابل خداوند قرار گیرد؛ اما خدا برای بخشش این افراد چند پیش‌شرط گذاشته که شرط نخست این است که به سمت خدا حرکت کند؛ یعنی باید حرکتی انجام دهد و به محضر خداوند بیاید و استغفار کند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه در این مسیر برخی موارد شفیع هستند، افزود: اینکه می‌فرمایند در بیت‌الله الحرام نماز تمام است، زیر حائل و حرم امام حسین(ع) نماز کامل بوده و در مسجد کوفه نماز تمام است از همین جا نشئت می‌گیرد، زیرا این اماکن خصوصیت‌هایی دارند که در تراز مسجد پیامبر و بیت‌الله الحرام هستند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَیناً»؛ یعنی مشیت خداوند بر این قرار گرفته که به این انسان کامل چنان قدر و منزلتی بدهد.

وی خاطرنشان کرد: بنده‌ای که ممحض در خدا شد خداوند با تمام دم و دستگاه خود برای او هزینه می‌کند، به همین دلیل می‌بینیم زائران هندی و پاکستانی با مشقت فراوانی به زیارت امام حسین(ع) می‌روند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه در چنین شرایطی ما باید تلاش کنیم زیارت با معرفت داشته باشیم، خطاب به مبلغان اربعین تصریح کرد: به دنبال این نباشیم که در سفر اربعین کسی به ما خدمت کند بلکه باید تا می‌توانیم به دیگران خدمت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha