پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران، اربعین حسینی را یک رسانه ای جهت معرفی اسلام ناب و اهل بیت(ع) به جامعه جهانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم بدرقه کاروان اربعین حسینی شهدای مدافع حرم مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با اشاره به این که هیچ فضیلتی بالاتر از زیارت بارگان ملکوتی سید و سالار و شهیدان نیست، گفت: کسانی که در این مسیر ارزشمند گام بر می دارند به طور حتم مورد توجه خداوند متعال قرار گرفته اند.

وی با تأکید براینکه باید از لحظه لحظه این سفر با فضیلت نهایت بهره معنوی برده شود، افزود: حضور در مراسم با عظمت اربعین حسینی یک فرصت مغتنمی برای بهره گیری مناسب از انوار حسینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران به حضور گسترده میلیون ها عاشق در مراسم پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: عشق به امام حسین(ع) حد و مرز ندارند و کسانی که عاشق هستند از هزاران کیلومتر آن سوی مرزها نیز برای زیارت بارگاه ملکوتی آن حضرت عازم کربلای معلی می شوند.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با اشاره به این که امروز اربعین حسینی از یک جایگاه با عظمتی در جهان برخوردار است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم با حضور پرشور و شعور خود در این اجتماع عظیم، این جایگاه را هر دو بیشتر تقویت کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز اجتماع عظیم اربعین حسینی به خار چشم دشمنان اسلام تبدیل شده، بیان داشت: در همین راستا همه دشمن در سال های اخیر به منظور خدشه دار کردن این مراسم با عظمت معنوی به کار گرفته شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به حضور چشمگیر حضور طلاب و روحانیان در این مراسم معنوی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا نیز در این اجتماع با عظمت حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام لائینی بر ضرورت بهره گیری حداکثری طلاب از معنویت مراسم بزرگ اربعین حسینی تأکید کرد و افزود: طلاب به عنوان مبلغان و پرچم داران تبلیغ دین در جامعه باید از معنویت بالای این مراسم با عظمت در جهت خودسازی و تهذیب نفس بهره گیرند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که اربعین حسینی امروز به نماد اقتدار امت اسلامی به ویژه شیعیان تبدیل شده، تصریح کرد: این مراسم بزرگ معنوی امروز  یک رسانه جهانی به منظور معرفی صحیح اسلام ناب و اهل بیت(ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha