پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کلیساهای صربستان و انطاکیه

حوزه/ دو کلیسای انطاکیه و صربستان ضمن تاکید بر استمرار حضور مسیحیان در خاورمیانه تاکید کردند: کلیساهای ارتدکس اوکراین باید به حالت تشتت درونی خود پایان دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» کلیسای بزرگ ارتدکس صربستان و کلیسای ارتدکس انطاکیه و روم شرقی با صدور بیانیه ای اعلام کردند سفر اسقف یوحنای دهم اسقف اعظم کلیسای انطاکیه و روم شرقی به صربستان و بازدید وی از کلیسای صربستان یک سفر تاریخی است و پیامش این است که مسیحیان منطقه در سرزمین های خود باقی می مانند.

این دو کلیسا تاکید کردند: تنها راه حل ممکن برای حل و فصل مشکلات کشورهای منطقه احترام گذاشتن به دیگران و روی آوردن به گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز میان تمام اقشار و گروه ها و برقراری مساوات میان تمام شهروندان در حقوق و تکالیف است.

این دو کلیسا همچنین از سکوت جامعه جهانی در برابر ربوده شدن دو اسقف در حلب توسط داعش انتقاد کردند و از تمام محافل محلی و بین المللی خواستند این مسئله را پیگیری کرده و سرنوشت این دو کشیش را معلوم سازند.

در بیانیه این دو کلیسا آمده است: ما در مورد خطر ایجاد دودستگی و تشتت در کلیسای ارتدکس درپی تصمیمات یک جانبه به شدت نگرانیم و بر این باوریم که مرحله کنونی در منطقه، مرحله ای حساس و تاریخی است که نیازمند حکمت و درایت بیش از پیش است تا کلیسا نیز در صلح و یکپارچگی باقی بماند، زیرا کلیسای ارتدکس یک کلیسای واحد و یکپارچه است و نمی تواند به صورت فدرال و اتحادیه باشد و بخش های مختلف آن از هم جدایی ناپذیر هستند و از این رو ما دوست نداریم جهان ما را به عنوان مجموعه ای از کلیساهای متنازع و درگیر بشناسد و هشدار می دهیم که اوضاع نابسامان کلیسای ارتدکس در اوکراین نمی تواند ادامه داشته باشد و این دودستگی ها هرچه زوتر باید تمام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha