پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام امید سعادتی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان گفت: این مدرسه علمیه در دوران دفاع مقدس ۱۸ شهید طلبه و روحانی را تقدیم اسلام و انقلاب کرد و همچنین تاکنون ده‌ها شخصیت علمی و سیاسی از مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان برخاسته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید سعادتی، امروز در دیدار مدیر و مسئولان مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان با فرماندار این شهرستان، اظهار کرد: مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان در سال 46 تأسیس شد و قدیمی‌ترین مدرسه علمیه استان بعد از مدرسه علمیه محمودیه فاروج محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سوابق و افتخارات این مدرسه علمیه، افزود: این مدرسه علمیه در دوران هشت سال دفاع مقدس 18 شهید طلبه و روحانی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده و تاکنون ده‌ها شخصیت علمی و سیاسی از مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان برخاسته است.

حجت‌الاسلام سعادتی با بیان اینکه مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان اکنون قریب به 130 طلبه و استاد دارد، به برخی از فعالیت‌ها و افتخارات آموزشی این مدرسه علمیه پرداخت و افزود: کسب چندین دوره مقام اولی از نظر آموزشی در بین مدارس علمیه خراسان شمالی و رتبه سوم و چهارم در بین مدارس علمیه خراسان بزرگ و پذیرش طلاب این مدرسه علمیه در مراکز مهم علمی در مشهد و قم برخی از افتخارات این مدرسه علمیه است.

وی اظهار کرد: درزمینهٔ فرهنگی و اجتماعی هم برگزاری اردوهای جهادی با دو هدف فرهنگی و خدماتی، حضور در روستاها با هدف انجام فعالیت‌های فرهنگی، اعزام 40 طلبه و استاد به کربلا و ارتباط مؤثر با آموزش و پرورش از طریق کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش که منجر به نام‌نویسی 300 متقاضی برای ورود به مدرسه علمیه شیروان شد ازجمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

حجت‌الاسلام سعادتی افزود: برگزاری سینمایش «همه ایمان» به مناسبت عید غدیر با بیش از پنج هزار مخاطب، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مناسبت‌های مذهبی در شهرستان و برگزاری سینمایش «شهیده شام» با محوریت حضرت رقیه(س) از دیگر برنامه‌هایی است که در بخش فرهنگی و اجتماعی با محوریت مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان برگزار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نیازمندی‌های مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان، اظهار کرد: بودجه برای بازسازی فضای آموزشی، اعتبار برای بازسازی مسجد مدرسه، ضرورت بهبود وضعیت سیستم سرمایشی و گرمایشی و تأمین اقلامی نظیر کامپیوتر، قفسه کتاب، تخت، میز، صندلی و ... ازجمله نیازهای این مدرسه علمیه است.

حجت‌الاسلام سعادتی در خاتمه گفت: همچنین پیشنهاد می‌شود یادواره شهدای طلبه شهرستان شیروان با مشارکت همه دستگاه‌ها برگزار شده و همچنین یک جلسه هم با خیران و واقفان با محوریت مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) تشکیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha