جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد سادات

حوزه/ معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امسال ۱۲ موکب ویژه اربعین حسینی توسط مردم متدین استان کردستان ایجاد شده است که از این تعداد موکب ، ۸ مورد آن در خود استان و ۴ مورد دیگر در کربلای معلی فعال هستند.

حجت الاسلام سیدمحمد سادات در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: اجتماع اربعین حسینی هر ساله حامل پیام های مهمی برای دشمنان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی و.... است.

معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: خوشبختانه مردم استان کردستان در تمامی برنامه ها و مراسم های دینی نشان داده اند که مردمانی انقلابی، متدین و ولایتمدار هستند و در اربعین امسال نیز کمک شایانی در برگزاری این مراسم بزرگ به ما و سایر ارگانها و سازمانهای فرهنگی داشته اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جایگاه مهم اربعین در نزد مردم خون گرم اهل سنت و اهل تشیع یکی است، تاکید کرد: امسال برای پذیرایی، اسکان و ارائه خدمات لازم به زوار حسینی در سطح استان کردستان 8 موکب راه اندازی شده است که بسیاری از دوستداران اهل بیت علیهم السلام در این مواکب به زوار و مردم خدمت رسانی می کنند.

معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه سخنان خود بیان داشت: همچنین 4 موکب متعلق به مردم استان کردستان در شهر کربلای معلی برای پذیرایی از زوار آقا اباعبدالله الحسین (ع) دایر شده که در مجموعه می توان گفت 12 موکب امسال توسط مردم ولایتمدار استان کردستان ایجاد شده است.

حجت الاسلام سادات ادامه داد: از 12 موکب موجود متعلق به مردم استان کردستان، 4 موکب کربلا شامل موکب فدائیان ولایت، موکب حضرت زینب بیجار، موکب دلدادگان ولایت بیجار و موکب باب‌الحوائج سریش‌آباد می باشد.

معاون امور مذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: در موکب های مردم استان کردستان روزانه 10 هزار نفر اسکان داده می شوند و همچنین در بین آنها بیش از 20 هزار وعده غذا توزیع می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: در اربعین حسینی امسال ۳۰۰ نفر خادم در قالب این موکب‌ها به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی به مکان موکب های موجود در استان کردستان اشاره کرد و گفت: برای خدمات دهی به زوار اربعین حسینی امسال در ورودی بیجار، سقز، سریش‌ آباد، قروه، خروجی سنندج، ورودی کامیاران در مرز قصر شیرین مواکب داخلی راه‌اندازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha