چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آل هاشم

حوزه/ مدیر دارالتحقیق شهید مطهری(ره) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، به تشریح طرح هایی برای ترغیب شرکت نوجوانان در نماز جمعه تبریز پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در دیدار اعضای دارالتحقیق شهید مطهری(ره)، با اشاره به افزایش رغبت جوانان و نوجوانان به نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه تنها یک مراسم چند ساعته نیست بلکه دانشگاه بزرگی برای کل هفته برای تغذیه فکری و روحی امت اسلامی به ویژه جوانان است.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه قرارگاه استواری است که باید آن را استوارتر کرد، افزود: آینده از آن جوانان است و ما باید با انجام کارهای فرهنگی بتوانیم رغبت را در آنان ایجاد کنیم تا نماز جمعه با حضور جوانان، باشکوه‌ تر برگزار شود.

حجت ‌الاسلام حسین قدوسی مدیر دارالتحقیق شهید مطهری نیز در ادامه این دیدار با تاکید بر اینکه باید جوانان را با کارهای فرهنگی تشویق به حضور در نماز جمعه کنیم، اظهار داشت: برای سوق دادن جوانان به نماز جمعه برنامه‌ هایی ارائه می‌ شود تا با وجود برنامه‌ های متنوع بتوانیم رغبت را در جوانان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ های طرح ترغیبی روزهای جمعه 2 ساعت قبل از شروع خطبه‌ ها شروع می ‌شود، تشریح کرد: جمعه‌ ها سا2 عت قبل از شروع خطبه‌ ها یک هزار نفر از دانش‌آموزان و جوانان با جذب در کلاس ‌های متنوع در رشته‌ های مختلف حدود ۴۰ کلاس تشکیل می‌ شود.

حجت الاسلام قدوسی گفت: مرحله اول به صورت نمایشگاهی بوده و در این نمایشگاه از نوجوانان استقبال و پذیرایی شده و احکام نماز جمعه در این نمایشگاه‌ ها بیان می شود.

مدیر دارالتحقیق شهید مطهری(ره) ادامه داد: مسابقات ویژه در این نمایشگاه برای نوجوانان و در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های مختلف و نمایش و پرده خوانی و مشاوره و پخش فیلم و کلیپ برای نوجوانان در این نمایشگاه‌ ها برنامه‌ ریزی و اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: بعد از برگزاری نمایشگاه‌ ها و استفاده از کلاس ‌های آموزشی و توجیه برنامه‌ ها و ثبت نام آنها در آخر، تجمعی برگزار شده و حرکت به سوی خطبه‌ ها و نماز جمعه صورت می گیرد.

‌این کارشناس کودک و نوجوان در بخش دیگری با اشاره به اصلی ‌ترین اهداف برپایی نماز جمعه گفت: برنامه‌ های آموزش محور مانند کلاس‌های عقیدتی و قرآنی و ...در طول سال برگزار می شود که این رویکرد جزو اهداف اصلی برنامه است.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه‌ ها سبک زندگی اخلاق فردی و تدریس کتاب‌ های شهید مطهری، مداحی، خوشنویسی، نمایش و سرود برگزار می‌ شود.

مدیر دارالتحقیق شهید مطهری اذعان کرد: هر هفته یکی از مدارس با ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان و مشارکت مدیر مدرسه و انجمن اسلامی با برنامه‌ ریزی قبلی در نمایشگاه‌ ها حضور داشته باشند و با اجرای برنامه ‌های متنوع بتوانیم ایجاد رغبت را در جوانان گسترش دهیم تا خودشان برای حضور داوطلبانه در نماز جمعه علاقه نشان دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha