سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام نادر رنجبر

حوزه/ حجت الاسلام نادر رنجبر؛ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه گفت: امسال بیش از ۷۵ طلبه مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شرکت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام نادر رنجبر، بعدازظهر امروز در جمع اساتید و معاونین مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه اظهار داشت: اجتماع عظیم و میلیونی اربعین امروز در دنیا توجه همه رسانه ها و شبکه های جهانی را به خود جلب کرده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه با تاکید بر اینکه اجتماع اربعین حسینی در نوع خود بزرگترین تجمع جهان اسلام محسوب می شود، گفت: باید اذعان نمود که اجتماع عظیم و میلیونی مردم در اربعین حسینی حامل پیام های واضح و روشنی برای دشمنان امت اسلام و دسیسه چینینانی به همانند رژیم غاصب اسرائیل، آمریکا و آل سعود است.

وی پیاده روی اربعین حسینی را نماد قدرت و عظمت جهان اسلام در برابر دنیای غرب و لیبرالیسم عنوان کرد و بیان داشت: میلیون ها نفر از سراسر جهان خود را به کربلای معلی برای زیارت بارگاه مقدس امام حسین (ع) و نیز تجدید بیعت دوباره با این امام همام و آرمانهای والای ایشان می رسانند که این نشان می دهد که نهضت و مکتب عاشورای حسینی عالم بشریت را در نوردیده است.

حجت الاسلام رنجبر در ادامه بیان داشت: همین انقلاب اسلامی ایران به نوعی نشان گرفته از برکات محرم و صفر است. این انقلاب با تاسی به تاسوعا، عاشورا و اربعین توانست ستون های نظام 2500 ساله ستم شاهی را به لرزه درآورد و حکومتی بر مبنای احکام دین مبین اسلام در کشور بنیان نهد.

وی با اشاره به اینکه امام خمنیی (ره) در طول مبارزه طولانی مدت خود با دستگاه پهلوی همواره امام حسین و آرمانهای ایشان را روشنگر راه خویش قرار داده بودند، گفت: امام خمینی (ره) و همرزمان این رهبر بزرگ اسلام در عصر کنونی به تاسی از نهضت کربلا بر علیه طاغوت زمان خود خروشیدند و انقلابی بر اساس اصول اسلامی و الهی ایجاد کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه افزود: انقلاب اسلامی را باید امتداد قیام و نهضت عاشورا دانست، بنابراین حفظ و صیانت از این نظام و انقلاب الهی بر همه ملت ایران واجب می باشد، زیرا برای استحکام و استمرار این نظام و انقلاب مردمی خون پاک هزاران جوان بر زمین ریخته شده است.

حجت الاسلام رنجبر در ادامه سخنان خود به اعزام طلاب کردستانی به کربلای معلی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مردم متدین و ولایتمدار استان کردستان هر ساله استقبال بسیار خوب و چشمگیری از اربعین حسینی دارند و به صورت خودجودش خود را به کربلا و حرمین شریفین می رسانند که این نشان دهنده اخلاص، نجابت و تدین این مردمان دارد.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود گفت: مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه نیز به نوبه خود در راستای پاسداشت اربعین حسینی برنامه هایی را داشته و دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه به برخی از این برنامه ها اشاره کرد و افزود: اجرای سخنرانی های مربوط به اربعین حسینی و نهضت عاشورا، یادواره شهدا، اعزام طلاب به کربلای معلی در قالب کاروان های اربعین و... از جمله برنامه های ما در این روزها بوده است.

حجت الاسلام رنجبر ادامه داد: طبق آمار موجود امسال بیش از 75 طلبه مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شرکت دارند که این رقم نسبت به دوره های گذشته افزایش داشته است، البته ناگفته نماند که برخی از اساتید، معاونین، پرسنل و حتی طلاب هم به صورت انفرادی در این اجتماع بزرگ حضور خواهند داشت که متاسفانه آمار دقیقی از آنها در دست نداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha