پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت انس و الفت طلاب با قرآن و عترت تأکید کرد و گفت: کسانی که بی انگیزه و بی هدف هستند و نمی دانند چکار می خواهند کنند انس با قرآن و عترت ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه زینوند بهشهر گفت: طلاب باید از فرصتی که امروز در آن قرار دارند در جهت علم آموزی و کسب تقوا بهره گیرند تا در آینده یک فرد مفید و مؤثری برای جامعه باشند.

وی با بیان این که همه تلاش، مجاهدت ها و از خودگذشتگی های صورت گرفته در طول تاریخ به منظور آماده سازی جامعه برای ظهور حضرت بوده است، خاطرنشان کرد: این وظیفه مهم و تاریخی امروز بر عهده طلاب و روحانیان و این توقع از این قشر اثرگذار جامعه می رود.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که جامعه امروز باید برای ظهور حضرت آماده شود و این مسأله با دستان توانمند طلاب محقق می شود، خاطرنشان کرد: طلاب باید به گونه ای درس بخوانند و تزکیه نفس کنند تا بتوانند همانند علما و فقهای دینی انسان های اثرگذاری در جامعه باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت انس و الفت طلاب با قرآن و عترت تأکید کرد و گفت: کسانی که بی انگیزه و بی هدف هستند و نمی دانند چکار می خواهند کنند انس با قرآن و عترت ندارند.

وی باید تأکید بر این که طلبه نباید لحظه ای از قرآن دور باشد، گفت: دوری طلبه از قرآن موجب عدم موفقیت او در امور خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم تلبس طلاب اشاره کرد و افزود: روند تأیید صلاحیت طلبه برای تلبس از پایه اول تا پنجم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود همچنین به اجرای طرج جامع تربیتی در مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: یم طرح در سه محور اخلاق، قرآن و عترت و امور تربیتی و روانشناختی صورت می گیرد.

وی با بیان این که مسأله اخلاق در حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت اساتید برجسته و علمای اخلاق در مدارس علمیه بیشتر بهره گرفته شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت برگزاری کلاس های روخوانی، روانخوانی و تجوید در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: طلبه ای که می خواهد ملبس شود باید به مباحث قرآن و عترت در حوزه تسلط کامل داشته باشد.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود به موضوع مشاوره و اهمیت آن در مدارس علمیه اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر 40 مشاور در مرکز مشاوره حوزه علمیه استان مشغول فعالیت هستند، افزود: مشاوره فردی، تحصیلی و استعداد سنجی از جمله مباحث مهمی است که باید به طور جدی در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha