جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی-مدیر حوزه مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بهره گیری حداکثری طلاب از دوران جوانی به منظور فراگیری علم دین تأکید کرد و گفت: امروز امکانات و شرایط بسیار خوبی برای تحصیل در حوزه موجود است که باید از آن نهایت استفاده را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی مدیر حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه زینوند بهشهر با بیان این که همه مسائل و دروسی که امروز در حوزه وجود دارد دارای اهمیت است و باید در فراگیری آن تلاش و مجاهدت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت بالای علمی در جهت پاسخگویی به نیازهای روز جامعه بهره گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت انس بیشتر طلاب با کلام الهی تأکید کرد و افزود: یک طلبه باید در همه مراحل زندگی فردی و تحصیلی خود با قرآن انس داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که اساتید باید به بهانه های مختلفی موضوعاتی را برای تحقیق و بررسی به طلاب بدهند، گفت: وجود روش های مقایسه ای و تطبیقی در قرآن یکی از زیبایی های فرهنگ قرآنی است که باید به آن توجه کنیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که این روش های قرآنی در عرصه توسعه علمی بسیار کاربردی است، تصریح کرد: هر آنچه در قرآن کریم آمده کاربردی و راهگشا است و باید تلاش کنیم نهایت بهره علمی و معنوی از آن برده شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت بهره گیری حداکثری طلاب از دوران جوانی به منظور فراگیری علم دین تأکید کرد و گفت: امروز امکانات و شرایط بسیار خوبی برای تحصیل در حوزه موجود است که باید از آن نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی در ادامه سخنان با اشاره به این که آداب صحبت، گفتار و لباس پوشیدن نیز موضوعات مهمی است که خود قرآن نیز در این خصوص هشدار داده، گفت: نباید به گونه ای رفتار کنیم تا دشمن با سوء استفاده از آن بر علیه جایگاه و منزلت روحانیت به توطئه اقدام کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود با بیان این که جوانی ما باید در چارچوب مبانی قرآنی، انسانی و اخلاقی باشد، خاطرنشان کرد: طلاب جوان باید به گونه ای در جامعه رفتار کنند تا الگوی اخلاقی و رفتاری جامعه قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن به بهانه های مختلفی در تلاش است تا جایگاه روحانیت را در جامعه دینی تضعیف کند، افزود: باید مراقب باشیم تا موضوعی موجب ضربه زدن دشمن به دین نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha