جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جریانات منحرف ضددینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: یکی از سیاست های دیرینه انگلیس؛ روباه پیر، همان جمله معروف « تفرقه بینداز و حکومت کن» است، لذا به عینه می بینیم که برخی از جریانات با حمایت مالی و اطلاعاتی سرویس های جاسوسی و امنیتی غربی در حال ایجاد تفکر و بنیاد فکری جدیدی در جهان اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین فعله گری، عصر امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیا(ص) شهر سنندج اظهار داشت: بعد از 1400 سال از قیام امام حسین علیه السلام و یارانش و پیروزی خون بر شمشیر، هنوز کینه زخم خوردگان این جنگ نابرابر که در اصل بازنندگان این نبرد بودند، زنده است و هر لحظه و هر دم به دنبال انتقام جویی از اهل بیت علیهم السلام هستند.

استاد حوزه علمیه کردستان گفت: اگر امروز در جهان اسلام شاهد گروهک های تروریستی به نام اسلام و زیر لوای اسلام هستیم، بی شک بدانید که اینها بازماندگان و فرزندان همان دشمنان رسول خدا و ائمه اطهار در صدر اسلام هستند که امروز پوستین عوض کرده اند.

حجت الاسلام فعله گری با تاکید بر اینکه دشمنان امروز نحوه و روش کینه ورزی و دشمنی خود نسبت به اهل بیت علیهم السلام را تغییر داده اند، بیان نمود: امروز دشمنی دشمنان اسلام و امت رسول خدا(ص) به کلی تغییر شکل و رویه داده است و همین امر باعث شده است که انسان به سختی بتواند دوست یا دشمن خود را تمیز دهد.

وی با اشاره به اینکه همین کشورهای غربی، جریان وهابیت، عقاید صهیونیستی و... از بازماندگان همان اعتقادات تخریبی صدر اسلام اند، اظهار داشت: در آن زمان دشمنان دین اسلام در صف مقابل جبهه حق قرار داشتند و به راحتی تشخیص دوست و دشمن ممکن بود، ولی الان با این وضعیت پیچیده دنیای امروزی تشخیص دوست و دشمن و فتنه گران و تجزیه طلبان بسیار مشکل شده، لذا جوانان و نوجوانان باید برای اینکه از این خطرات در امان باشند ملزم به افزایش بینش خود هستند که این امر محقق نخواهد شد مگر اینکه خود جوان بخواهد که ارتباطش را با مراکز معنوی و دینی همانند مساجد و هیات های مذهبی بیشتر کند.

حجت الاسلام فلعه گری در ادامه به برخی از جریانات خطرناک و البته خزنده در بطن جهان اسلام اشاره کرد و گفت: متاسفانه یکی از سیاست های دیرینه انگلیس؛ روباه پیر، همان جمله معروف « تفرقه بینداز و حکومت کن» است، لذا به عینه می بینیم که برخی از جریانات که اتفاقات خود را مذهبی دوآتشه معرفی می کنند با حمایت مالی و اطلاعاتی سرویس های جاسوسی و امنیتی غربی، عربی و صهیونیستی در حال ایجاد تفکر و بنیاد فکری جدیدی در جهان اسلام هستند.

وی خطر این جریان را صدها بار خطرناک تر از بمب اتمی عنوان کرد و افزود: این جریان و ورود آن به ذهن و فکر انسان، وی را از درون تهی و مسخ شده می کند و از طرف دیگر خود شخصی که در دام این فرقه های ضاله افتاده است خویش به یک مهره تبلیغاتی برای فرقه مذکور تبدیل می شود که این همان خواسته دشمنان وحدت جهان اسلام است.

استاد حوزه علمیه کردستان با تاکید بر اینکه جوانان به ویژه طلاب باید آگاهی کامل و جامعی از فرقه ها و گروه های ضاله و التقاطی در منطقه و حتی جهان داشته باشند، اظهار داشت: امسال هم به روال سال های گذشته این فرقه های به ظاهر دینی ولی ضددینی بیشترین فعالیت خود را در مراسم اربعین حسینی متمرکز می کنند، لذا روحانیون و علمایی که با انحرافات عقیدتی و فکری این جریانات به خوبی آشنا سازند وظیفه ای بس خطیر بر عهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha