جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کاروان مرکز اسلامی هامبورگ در راهپیمایی اربعین

حوزه/ کارشناس علوم دینی اهل سنت گفت: روز بزرگ اربعین حسینی تنها متعلق به مذهب شیعیان نیست، بلکه این روز متعلق به تمام مذاهب اسلامی است و هیچ دین و یا مذهبی نمی تواند این روز بزرگ را به سود خود مصادره کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا شیرزاد ایزدی، شامگاه امشب در جمع طلاب اهل سنت شهرستان مریوان با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: روز بزرگ اربعین حسینی تنها متعلق به مذهب شیعیان نیست، بلکه این روز متعلق به تمام مذاهب اسلامی است و هیچ دین و یا مذهبی نمی تواند این روز بزرگ را به سود خود مصادره کند.

کارشناس علوم دینی اهل سنت افزود: امام حسین(ع) شاید در ظاهر  متعلق به شیعیان باشد، ولی عملکرد و شهامت وی در صحرای کربلا در مقابل سپاهیان ظلم نشان داد که آزادگی و استقامت در برابر ظلم و خودکامکی خصیصه آزادگان جهان از دین و مسلکی است.

ماموستا ایزدی با اشاره به اینکه مردم اهل سنت استان کردستان به ویژه مردم شهرستان مریوان علاقه و عرق خاصی به خاندان رسول اکرم(ص) دارند، افزود: همه ساله به عینه همگان دیده اند که در ایام عزاداری به ویژه عزاداری امام حسین(علیه السلام) و دهه محرم جوانان اهل سنت در کنار برادران اهل تشیع خود اقدام به اقامه عزا می کنند که این خود کاری ارزشمند است که برای دشمنان و معاندان وحدت امت اسلام بسیار هراسناک می باشد.

کارشناس علوم دینی اهل سنت تاکید کرد: کسانی که در راه اعتلا دین رسول خدا(ص) جان و مال خود را فدا کرده اند در تمامی مذاهب اسلامی محترم و بزرگوارند، بی شک اگر قیام امام حسین علیه السلام در برابر یزیدیان نبود، خدا خود می دانست که سرنوشت اسلام به کدام سمت وسو می رفت.

ماموستا ایزدی ادامه داد: از این رو بنده اعتقاد دارم که امت اسلام همه با هم برادرند و آنهایی که دم از جدایی و تفرقه می زنند عمال بیگانه و بازماندگان منافقان دوران رسول اکرم(ص) می باشند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ترفندی نمی تواند وحدت و برادری بین مردم استان کردستان را خدشه دار کند، گفت: سالهای سال است که مردم این استان از هر دین و مذهبی برادروار در کنار هم زندگی می کنند و بحمدالله تاکنون هیچ اتفاقی روی نداده است که این نشان دهنده روحیه انسانی و نجابت مردم این دیار است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی در استان کردستان نسبت به رژیم سابق به هیچ وجه قابل مقایسه نیست، افزود: خدماتی که در دوران 40 ساله از عمر انقلاب اسلامی در استان کردستان انجام گرفته است به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران قبل نیست، لذا باید قدر این نظام را بدانیم و در دفاع از خاک این مملکت از جان خود مایه بگذاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha