جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهدی بیاتی

حوزه/ فضای مجازی و تلقی عمومی از عفاف عامل دیگر در اهمیت پرداختن به عفاف است، زیرا عفاف در جامعه ما با حجاب به یک معنا تلقی وتعبیر می‌شود که این مسئله خطر برای دینداری ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مهدی بیاتی عصر امروز در نشست خبری که با موضوع سلسله همایش های ملی «الگوی زندگی عفیفانه با رویکرد اسلامی» که در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی درقم برگزار شد، بابیان اینکه برگزاری همایش ملی عفاف از چند بعُد اهمیت پیدا کرده، گفت: باید درگام اول فهم روشنی از عفاف و زندگی عفیفانه و الگوی زندگی عفیفانه ارائه دهیم و این موضوع مشخص است که موضوع جنسی و خویشتن داری جنسی یکی از موضوعات برای زندگی مؤمنانه است.

حجت الاسلام بیاتی ادامه داد: زندگی مؤمنانه یک تعفف است و تعفف مقدمه تعبد است و این موضوع بسیار خوب است که آستانه قدس رضوی این رسالت رابرای خود تعریف کرده است که وارد این موضوع شود.

وی گفت: برای اینکه به الگوی زندگی عفیفانه برسیم با توجه به استقبالی که اساتید حوزه می‌کنند باید به فهمی از زندگی اسلامی در جامعه و ترویج الگوی اسلامی برسیم.

عضو شورای علمی همایش الگوی زندگی عفیفانه با رویکرد اسلامی تصریح کرد: عفاف از چند جهت اهمیت یافته و علت این است که مسئله جنسی و بهره بردن از این غریزه در جوامع مختلف از جمله کشور ما اهمیت زیادی پیدا کرده و شاید بتوان گفت که برای برخی افراد به خاطر سوء تدبیر تبدیل به هدف شده است.

حجت الاسلام بیاتی با بیان اینکه اگر میان عفاف و حجاب تفاوتی قائل نشویم فاجعه برای تبلیغ دین تلقی می‌شود، تصریح کرد: فضای مجازی و تلقی عمومی از عفاف عامل دیگر در اهمیت پرداختن به عفاف است زیرا عفاف در جامعه ما با حجاب به یک معنا تلقی وتعبیر می‌شود که این مسئله خطر برای دینداری ما است.

وی با بیان اینکه عفاف و خویشتنداری مقدمه تعبد و زندگی مؤمنانه است، خاطرنشان کرد: همایش علمی که در این مسئله دنبال می‌شود در راستای تبیین این مسئله مهم است، علاقه‌مندان برای ارسال چکیده مقالات تا 20 اسفند 97 و اصل مقالات تا 31 خردادماه سال آینده فرصت دارند تا آثار خود را به قم، ابتدای چهار راه شهدا، نمایندگی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس ارسال کنند.

عضو شورای علمی این همایش  تاکید کرد: برای برگزاری همایش درابعاد شاخصه های عفاف، تضعیف حجاب و رسیدن به زندگی عفیفانه لازم بود جریان علمی از فهم عفاف جنسی و راه های حویشتنداری افراد ارائه شود و به همین دلیل بنیاد پژوهش های اسلامی رضوی وارد عمل شد و اقدام به طراحی همایش های ملی الگوی زندگی عفیفانه کرده است.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha