شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پیاده روی زائران اربعین در مسیر بهشت(۴)

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

تشکیل ارتش آنلاین عربستان در توئیتر

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی فاش کرد، عربستان سعودی ارتشی آنلاین برای آزار و اذیت جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف و سایر منتقدان پادشاهی در توئیتر مستقر کرده بود.براساس گزارش نیویورک تایمز، تلاش‌ها برای حمله به خاشقجی و سایر سعودی‌های سرشناس و تحریف افکار عمومی علیه آنها در این سرویس رسانه‌های اجتماعی شامل یک به اصطلاح "مزرعه ترول" مستقر در ریاض و هم‌چنین یک مظنون به جاسوسی در توئیتر بود که پادشاهی از آن برای نظارت بر حساب‌های کاربری استفاده می‌کرد.توئیتر هنوز واکنشی نشان نداده است.نیویورک تایمز گزارش داد، عوامل سعودی در سال ۲۰۱۰ یک کمپین رسانه‌ اجتماعی برای آزار منتقدان را عملیاتی کردند. این روزنامه با استناد به مقام‌های آمریکایی و عربستانی گزارش داد، سعود القحطانی، از مشاوران ولیعهد جوان عربستان پشت پرده ایجاد این استراتژی بوده است. القحطانی یکی از پنج مقامی است که بر سر جنجال ناپدید شدن خاشقجی به دست ملک سلمان اخراج شد.

 

امیرالمؤمنین (ع) هیئت اروپایی را شگفت زده کرد

هیئتی از متخصصان معماری اسلامی فرانسه، آلمان، اسلواکی و انگلیس به زیارت حرم حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) مشرف شدند و از آثار تاریخی و باستانی آستان حیدری ابراز شگفتی کردند."جف هان" رئیس این هیئت و مدیرکل شرکت گردشگری "هنتر لاند" گفت: اعتقاد دینی در عراق بسیار مهم است و این مسئله در آثار تاریخی و باستانی اماکن زیارتی این کشور بازتاب دارد، که جمله آنها حرم امام علی(ع) در نجف است که آثار مهم و تاریخی را در آن یافتیم که بازتاب دهنده فضای ایمانی و در بردارنده صبغه انسانی است.وی افزود: من و همراهانم در فضای زیبای این مکان مقدس احساس خوشختی می کنیم و از حضور در این شهر مقدس و مشاهده آثار تاریخی آن سعادتمندیم.

 

کاروان اربعین اروپا از ۳۰ کشور جهان جا پای جابر نهاد

انجمن اربعین اروپا امسال برای هشتمین سال پی‌درپی اقدام به ثبت‌نام و اعزام زائران و عاشقان امام حسین(ع) در ایام اربعین به کربلا از سراسر اروپا کرده است. این انجمن که توسط عدهای جوان دغدغهمند و انقلابی در اروپا شکل گرفته است، بدون هیچ‌گونه توقعی از نهادها و مسئولان در داخل و خارج کشور، با تمام قدرت و با وجود تمام کاستیها وارد میدان شد و هشت سال است که امورات اعزام زائران از سراسر کشور را در قالب کاروانهایی پیش بردند و طبق گفتۀ مسئولان این انجمن با توجه به فضایی که در این چند ساله در ایام اربعین شکل گرفته است، پرداختن و توجه به این مهم را وظیفۀ خود میدانند و با افتخار خادمی این خیل زوّار را پذیرفتهاند و همیشه شکرگزار این موهبت الهی نیز بودهاند. امسال هشتمین دوره فراخوان اربعین است. تاکنون از حدود 30 کشور برای راهپیمایی اربعین حضور داشته‌اند. تاکنون از کشورهای اروپایی مختلف اعم از آمریکا، نیوزیلند، استرالیا، کانادا، آلمان، هلند، بلژیک، فرانسه، اسکاندیناوی، ایسلند و همچنین کشورهای آمریکایی و آفریقایی ثبت‌نام داشته‌ایم.قرارگاه اصلی انجمن اربعین اروپا در هلند است، اما فعالیت‌های این انجمن در 35 کشور جهان برگزار می‌شود.

 

میکروسلبریتی‌ها آژیر خطر را به صدا درآوردند

انتظار می‌رود رسانه ملی برای جلوگیری از ایجاد هر پارادوکسی در افکار عمومی برخورد قاطعانه‌تری با میکرو و ماکرو سلبریتی‌هایی داشته باشد.اخیرا عکسی از پوریا نوری از دراویش گنابادی محکوم شده در حوادث خیابان پاسداران منتشر شده  که به صورت موقت از زندان آزاد شده  و ستاره اسکندری و امیر حسین صدیق به ملاقات او رفته‌اند. انتشار این عکس در فضای مجازی واکنش‌هایی به همراه داشته است.جریان اصلی سلبریتی‌ها، در حمایت از تروریست‌ها و فعالان مبارز علیه نظام  یک حرکت کاملا سازمان‌دهی شده است و نمونه اخیر آن حمایت از بهاره رهنما، ترانه علیدوستی و تهمینه میلانی از سارو قهرمانی عضو  گروهک تروریستی کومله است.در حالیکه پرونده کشتار حادثه تلخ سربازان غیر مسلح نیروی انتظامی در خیابان پاسداران همچنان مفتوح است، امیر حسین صدیق و ستاره اسکندری به ملاقات پوریا نوری رفته‌اند در حالیکه دوران محکومیت این عضو فرقه دراویش گنابادی به پایان نرسیده است.

 

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی برای جبران احیای شخصیت دین اعلامیه دادند

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تأکید کردند: حقیقتاً حضرت ابوطالب(علیه السلام) شخصیت بزرگی بوده و وظیفه ما شیعیان و عموم مسلمانان است تا نسبت به شناسایی و معرفی هر چه بیشتر و کامل تر آن بزرگوار و آثار منسوب به ایشان ــ مانند قصیده لامیه و دیگر اشعار و خدمات ایشان ــ تلاش كنیم.ایشان افزودند: ما درباره ایشان كوتاهی كرده‌ایم و باید جبران كنیم. شما تصمیم خوب و بجایی گرفته اید؛ زیرا احیاء شخصیت حضرت ابوطالب(ع) احیاء كل دین و مذهب است.

 

مسئول "توبه" داعش در عراق بازداشت شد

نیروهای امنیتی عراق موفق شدند سه تن از تروریست های گروه داعش را در شهر فلوجه واقع در استان الانبار بازداشت کنند.سازمان اطلاعات نظامی عراق اعلام کرد که بر اساس اطلاعات رسیده و طی یک عملیات دقیق موفق شدیم سه تن از تروریست های داعش را بازداشت کنیم.این سازمان افزود: یکی از تروریست های بازداشت شده، مسئول «توبه» در گروه داعش بود و دو تن دیگر نیز در عملیات مختلف علیه نیروهای امنیتی مشارکت داشتند.سازمان اطلاعات نظامی تصریح کرد: این افراد در آتش زدن مرکز پلیس فلوجه و صقلاویه نقش داشته و بر اساس بند چهارم قانون تروریسم تحت پیگرد قرار داشتند.

 

مساجد انگلیس واعظ تندروی وهابی را بایکوت کردند

انجم چودری یکی از واعظان بدنام وهابی در انگلیس که به جرم دعوت از مردم برای پیوستن به گروه داعش زندانی شده بود، آزاد شده است و امامان جماعت مساجد مختلف گفته اند که حاضر به حضور وی در مساجدشان نیستند.این واعظ 51 ساله که از به تازگی از زندان آزاد شده تنها اجازه حضور در اماکن مذهبی محدودی را دارد که توسط مقامات وزارت دادگستری انگلیس به تایید رسیده باشد. از چودری خواسته شده بود که فهرستی از مساجدی را که قصد بازدید دارد ارائه دهد اما زمانی که مقامات با امامان جماعت مساجد تماس گرفتند با مخالفت آن ها برای حضور چودری در مساجد روبرو شدند.دیگر امامان جماعت مساجد نیز در لندن با مسئولین پیش از آزادی وی تماس گرفته و این واعظ وهابی را بایکوت کرده بودند.انجم چودری در سال ۲۰۱۶ به پنج سال و نیم حبس محکوم شده بود. وی رهبری شبکه مرتبط با پیکارجویان را به عهده داشت، از جمله فردی که لی ریگبی، سرباز انگلیس را کشت.لی ریگبی، سرباز بریتانیایی در سال ۲۰۱۳ در نزدیکی سربازخانه‌ای در لندن کشته شد. مهاجمان ابتدا با اتومبیل به آقای ریگبی زدند و سپس در حالی که الله اکبر می‌گفتند، با قمه و ساطور به او حمله کردند و تلاش کردند سر او را ببرند.چودری ۵۱ ساله مدت حبس خود را در به طور کامل سپری نکرده است و زمان باقی مانده را تحت نظارت سخت خواهد بود، در صورتی که او شرایط آزادی خود را نقض کند، احتمال برگشتنش به زندان وجود دارد.

 

روحانی مسلمان بر مراسم عشای ربانی سایه انداخت

دعوت از یک روحانی برجسته مسلمان برای سخنرانی در یک مراسم عشای ربانی در کلیسای آکسفورد در بریتانیا در روز یکشنبه، با شکایاتی از سوی مسیحیان تندرو و سنت گرا روبرو شده است.منور حسین، عالم برجسته مسلمان که سال گذشته به  سبب فعالیت هایش در زمینه روابط میان ادیانی برنده نشان امپراطوری بریتانیا شده بود، به درخواست معاون رئیس دانشگاه آکسفورد برای سخنرانی در مراسم عشای ربانی به کلیسای سنت مری مقدس دعوت شده است.این اقدام رئیس دانشگاه آکسفورد مخالفت هایی را از سوی مسیحیان افراطی و محافظه کار برانگیخته است که در یک وبلاگ مسیحی منتشر شده اند. مقاله وبلاگ مخالفت های دیگری را در پی داشته است که اکثر آن ها از مسیحیان محلی نبوده اند.وی افزود: کار او برای عمیق کردن درک ما درباره اسلام و مبارزه با تهدید تروریسم در این کشور نقشی بنیادی داشته، وی تفسیر هوشمندانه و خیرانه ای از اسلام علیه ایدئولوژی های افراط گرایی را ترویج می دهد.

 

الازهر روبنده را به باد انتقاد گرفت

خانم دکتر «آمنه نصیر» استاد فلسفه دین در دانشگاه الازهر مصر و عضو مجلس نمایندگان مصر در سخنانی استفاده از روبنده را به باد انتقاد گرفت و مدعی شد که روبنده یک سنت یهودی است.نصیر با ادعای اینکه این سنت هیچ سنخیتی با شریعت اسلامی ندارد، تصمیم الجزایر برای ممنوعیت استفاده از روبنده در ادارات دولتی را پیروزی شریعت اسلامی برشمرد.وی با اشاره به اینکه امیدوار است روبنده در مصر نیز ممنوع شود، یادآور شد: براساس دستورات قرآنی صرف نشان دادن چهره زنان جایز است.دکتر «محمد الخشت» رئیس دانشگاه قاهره پیش از این اعلام کرده بود که استفاده از روبنده در این دانشگاه همچنان ممنوع است. وی همچنین گفت که اعضای هیات علمی این دانشگاه نمی توانند روبنده بپوشند و استفاده از آن در معاینات پزشکی نیز ممنوع است.

 

مصرف رسانه ای مردم جا به جا شد

مدیر مدرسه عالی فقه و اصول با بیان این که مصرف رسانه ای در حال تغییر است گفت: محیط و قالب انتشار و تولیدات رسانه ای نو به نو می شود که از نسخه چاپی به سایت و سپس به کانال رسیدیم و این هم تغییر خواهد کرد.حجت الاسلام حاج سید جوادی گفت: امروز این مردم هستند که به وزن خبر، تاثیر می گذارند، چرا که سردبیر و دبیر اخبار، خود مردم شده اند؛ البته آنهایی که تولید کننده هستند با روانشناسی، مردم را ابزار بازنشر مطالب خودشان قرار می دهند.مشاور مدیر حوزه های علمیه با بیان این که  رسانه  باید برای این تغییر، فکری کند و الا منفعل می شود افزود: خبرگزاری حوزه باید با نگاه به آینده برای این مسئله فکری کند که با چه مولفه هایی می تواند از این قافله تغییر، جا نماند.

 

تپه نادری شیروان برای کشور کشف باستانی کرد

آثار معماری و دو تدفین مربوط به اواخر عصر آهن در دامنه تپه نادری شیروان کشف شد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سرپرست برنامه فصل دوم گمانه زنی برای لایه نگاری در تپه نادری شیروان گفت: آثار معماری و دو تدفین مربوط به اواخر عصر آهن (نیمه اول هزاره اول پیش از میلاد) در دامنه تپه نادری شیروان شناسایی و بقایای یک دیوار بزرگ خشتی مربوط به عصر مفرغ در پای دامنه جنوبی تپه کشف شد.وی  افزود: با توجه به قرار گیری تپه نادری در بافت مسکونی شهر شیروان و برای رفع مشکلات محلی و کمک به طرح بازآفرینی شهری با تأکید بر هویت شهری شیروان، ساماندهی و تعیین دقیق عرصه و پیشنهاد حریم تپه نادری در دستور کار گروه مشترک قرار گرفت.وی افزود: زندگی در تپه نادری از میانه هزاره چهارم پیش از میلاد( حدود 5500 سال قبل) آغاز شده و در دوران مختلف تا دور? اسلامی زندگی در آن جریان داشته است.

 

طوفان مرز مهران را بست

وقوع طوفان در استان ایلام مشکلات زیادی برای مردم و زائران به وجود آورده است. مطابق آخرین اخبار مسیر ایلام به مهران تا اطلاع ثانوی بسته‌شده و طوفان یک کشته و ۱۵ زخمی بر جای گذاشته است.در پی گردوخاک و طوفانی که در مهران به وقوع پیوست مسیر ایلام به مهران اطلاع ثانوی بسته اعلام شد. مسیر ایلام به مهران در حال حاضر تا برگشت شرایط به حالت عادی بسته است و زائرانی که قصد سفر به کربلا از مسیر ایلام را دارند فعلاً در استان‌های خود بمانند و اگر در مسیر هستند در استان‌های مجاور اسکان یابند.مساجد و مدارس جهت اسکان اضطراری در نظر گرفته‌شده‌اند و هم‌اکنون زائران در آن‌ها اسکان داده‌شده‌اند.  جلسه ستاد بحران در استانداری ایلام تشکیل شد و تمامی عوامل امدادی در آمادگی کامل هستند.هم‌اکنون همه مدارس سطح شهر مهران جهت اسکان زوار آمادگی کامل دارند.

 

«خون فروش» چینی‌ها به ایران آمد

نشر مروارید رمان «خون‌فروش» اثر یو هوآ نویسنده اهل کشور چین را با ترجمه زیبا گنجی روانه بازار کتاب کرد.این رمان که یکی از ده اثر برگزیده ادبیات چین در ده‌های اخیر یاد شده است به قلم یکی از مشهورترین نویسندگان این کشور تالیف شده و تصویری ناب و البته ناپایدار از مردم این کشور در دوران حکومت مائو نشان می‌دهددر این رمان راوی شخصی است به اسم شو سن‌گوان که به عنوان کاریچی در کارخانه ابریشم کار می‌کند و حقوق ناچیزش کفاف زندگی‌اش را نمی‌دهد. او با سر زدن‌های پیاپی به رئیس بخش اهدای خون بیمارستان محلی از پس مخارج زندگی‌اش بر می‌آید. همانطور که برای امرار معاش زن و سه پسرش تلاش می‌کند، فواصل سرزدن‌هایش به طرز خطرناکی کم و کمتر می‌شود. خون‌فروش رمانی است سرشار از عواطف پرشور و ناب. توصیف‌های رک و جذاب رمان از زمان و مکان و دلسوزی تمام و کمال. این رمان به تعبیر مترجم به فرشینه‌ای حیرت‌انگیز می‌ماند که زندگی انسانی یک انسان را در روزهای بحرانی و خاص چین به ما نشان می دهد.یو هوا نویسنده این کتاب اهل استان ژجیانگ در شرق چین است. او صاحب چهار رمان، شش مجموعه داستان و سه مجموعه مقاله است و آثارش پیش از این به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، هلندی، اسپانیایی، ژاپنی و کره‌ای ترجمه شده است. او نخستین نویسنده‌ چینی است که در سال 2002 جایزه ادبی جیمز جویس را دریافت کرد.

 

کتاب قاچاق انبار اتحادیه را پُر کرد

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از کشف و توقیف حدود ۴۰۰ هزار جلد کتاب طی یک عملیات ضربتی با همکاری پلیس امنیت در روز گذشته در پایتخت خبر داد.«محمود آموزگار» درباره کتاب‌های قاچاق تازه‌ای که طی روز گذشته کشف و ضبط شده‌اند (اینجا)، به خبرنگار مهر گفت: این کتاب‌های قاچاق، این بار در محدوده خیابان جمال‌زاده در تهران، کشف شده‌اند و در این رابطه هم دو نفر بازداشت شده‌اند.وی شمار کتاب‌های توقیف شده را حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار جلد (نزدیک به بار ۱۰ تا ۲۰ کامیون) عنوان کرد و گفت: پارکینگ اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در حال حاضر مملو از کتاب‌های قاچاقی شده است که طی هفته‌های گذشته کشف و ضبط شده‌اند و ما در ساختمان اتحادیه، دیگر جایی برای کتاب‌های قاچاق جدیدی که کشف شده‌اند، نداریم و به دنبال پیدا کردن انباری تازه برای آنها می‌گردیم.

 

پرویز پرستویی درباره روند خطرناک سینما هشدار داد

پرستویی بیان داشت : امروز در سینمای ایران به جز فیلم‌هایی همچون «تنگه ابوقریب» و چند فیلم جدی سایر فیلم‌هایی که اکران شده ویژگی سینما را ندارد و سینما نیست بلکه بعضا آیتم‌های تلویزیونی طنز و کمدی است که ان را کمی گسترش دادند و در سینما به نمایش درآوردند. این روند بسیار خطرناک است و سلیقه مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به سینما آسیب می‌رساند.پرستویی ادامه داد: اینکه در سینما همه به دنبال این هستند که رکورد یکدیگر را در فروش و سایر بخش‌ها بگیرند و اصطلاحاً رکورد بزنند تبدیل به یک معضل و طاعون در سینما شده است.پرستویی درباره پرسش‌هایی که پیرامون حضور او در فیلم  لس آنجلس تهران شده است، گفت: من بازیگر هستم و دوست دارم کار متفاوتی انجام بدهم و قرار نیست یک فیلم سینمایی نظر همه را به خود جلب کند و همه با آن موافق باشند و من نیز قرار نیست تا آخر عمر دائم نقش حاج کاظم را فقط بازی کنم البته هر نقشی را که بازی کردم به آن کاملا اعتقاد داشتم و با علاقه بازی کردم.

 

«امپراطور جهنم» و «به وقت شام» از جشنواره مقاومت جا ماندند

بنابه تصویب شورای راهبردی جشنواره فیلم مقاومت دو فیلم سینمایی «به وقت شام» و «امپراطور جهنم» در بخش «مسابقه سینمای ملی» این رویداد سینمایی حضور نخواهند داشت. خزاعی ادامه داد: شورای راهبردی معتقد است از آن جایی که در فرایند تولید این فیلم‌ها به جز تهیه‌کننده عوامل مؤثر دیگری هم نقش دارند برای جلوگیری از تضییع حقوق سایر عوامل این دو فیلم، پیشنهاد شد این فیلم‌ها از بخش مسابقه سینمای ملی خارج و به صورت میهمان حضور می‌یابند.به گفته خزاعی در صورت راهیابی این فیلم ها به سایر بخش‌های جشنواره از جمله بخش «جایزه عماد مغنیه»، «جلوه گاه نور»، «بهترین فیلم از نگاه مردم» و «جایزه داوری خانواده‌ شهدا»، امکان رقابت خواهند داشت.

 

نخستین دندان انسان نئاندرتال در ایران کشف شد

یک دندان متعلق به کودک نئاندرتال (انسانهای اولیه) برای نخستین بار در پناهگاه صخره‌ای باوه یوان در استان کرمانشاه کشف شد. سامان حیدری گوران سرپرست هیات باستان‌شناسی این محوطه باستانی امروز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: این نخستین بار است که بقایای یک انسان نئاندرتال به صورت قطعی در کشور ایران کشف می‌شود.وی تصریح کرد که دندان کشف شده، یک دندان شیری متعلق به کودکی 6 ساله است که به همراه دست‌افزارهای سنگی مربوط به دوره پارینه‌سنگی میانی در کاوش‌های علمی به دست آمده است.حیدری گوران گفت: این دندان و بر اساس آزمایش‌های سن‌سنجی مطلق رادیو کربن 14، دارای سنی مابین 42 تا 45 هزار سال است و این نئاندرتال متعلق به جوامع نئاندرتال نزدیک به عصر حاضر محسوب می‌شود.این باستان‌شناس افزود: داندان کشف شده از پناهگاه صخره‌ای باوه یوان، از جمله دندان‌های نادر شیری کودک نئاندرتال است که به شکل علمی در جهان ثبت شده است. به گفته وی پیشتر از این، تعداد معدودی از دندان‌های مشابه دیگر در کشورهای اسپانیا، فرانسه و آلمان کشف شده است.

 

قافله جاماندگان اربعین در پایتخت اعلام شد

فرماندار ویژه شهرستان ری ضمن اعلام مسیرهای چهارگانه پیاده روی اربعین حسینی به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم راهپیمایی جاماندگان در این مسیر پیش بینی شده است. هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهارداشت: امسال نیز در روز اربعین عزاداران از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) راهپیمایی خواهند کرد.وی با بیان اینکه هفت کیلومتر از 17 کیلومتر مسیر پیاده روی اربعین در استان تهران داخل محدوده شهرستان ری قرار دارد عنوان کرد: ستاد مردمی جاماندگان اربعین حسینی (ع) شهرری همانند سال های گذشته در نظر دارد مراسم راهپیمایی اربعین را با شکوه خاصی برگزار کند.

 

«عقاب تنها» از درخت پرید

پیکر رضا امیریاراحمدی ـ هنرمند مجسمه‌ساز ـ از مقابل خانه هنرمندان به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد. رییس انجمن هنرمندان مجسمه ساز که مدیریت این مراسم را بر عهده داشت نیز، بیان‌ کرد: کمتر از یک ماه است که از مراسم بزرگداشت محسن وزیری مقدم در خانه هنرمندان می‌گذرد و ما امروز در شوک هستیم و به سوگ هنرمند دیگری نشسته‌ایم. هر چند که استاد یاراحمدی از بین ما رفته است، اما می‌بینیم که آثار او در بین ما خودنمایی می‌کند. یار احمدی امروز با سکوت خودش یادآور زندگی و با آثارش یادآور جاودانگی است.به گفته مجیدی روز سه‌شنبه اول آبان ماه ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ مراسم یادبودی برای رضا امیر یاراحمدی، هنرمند مجسمه ساز در مجتمع پیامبر اعظم (ص) واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پارک اندیشه برگزار می‌شود.

 

سازهای خاکی به صدا درآمدند

محمد گلریز درباره جشنواره موسیقی فجر گفت: همان‌طور که از نامش پیداست، باید در این جشنواره در کنار موسیقی‌های دیگر، آن موسیقی‌ را اجرا کنیم که مردم را به یاد فجر انقلاب بیاندازد اما چند سالی است که اصلا شعر و آهنگ و سرودی که یادآور جشن فجر انقلاب اسلامی در ذهن مردم باشد، نیست.مراسم تجلیل از اعضای ارکستر سمفونیک تهران در دوران دفاع مقدس با عنوان «سازهای خاکی» شامگاه ۲۸ مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha