سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 466198
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
اعزام

حوزه/ دانشجویان دانشگاه آزاد بیرجند برای شرکت در تجمع عظیم شیعیان در روز اربعین حسینی عازم کربلا شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، دانشجویان دانشگاه آزاد بیرجند با بدرقه رئیس دانشگاه آزاد و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه آزاد بیرجند، جهت شرکت در تجمع عظیم شیعیان در روز اربعین حسینی عازم کربلا شدند.

 این دانشجویان با تصویب شورای فرهنگی دانشگاه آزاد بیرجند، جهت پیاده روی و مشارکت در تجمع بزرگ شیعیان جهان به کربلا اعزام شدند.

ابولفضل سازنده ،مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بیرجند با بیان اعزام دانشجویان برای شرکت در پیاده روی اربعین، گقت : بنا به فرموده مقام عظمای ولایت این پیاده‌روی اربعین ضامن بقاء و دوام نهضت و انقلاب می‌باشد.

وی افزود: عشق دانشجویان به زيارت و حمايت و مشارکت مسئولين دانشگاه زمينه ساز برگزاري اين سفر معنوي شد.

مسئول بسیج دانشجویی با اشاره به عظمت سرور و سالار شهیدان و بیان اینکه وظیفه داریم برای زنده نگه داشتن راه امام حسین(ع) همواره تلاش کنیم، تصریح کرد: ايام اربعين از بهترين فرصت ها براي تبليغ و ترويج فرهنگ حسيني است.

سازنده با بیان اهمیت زیارت اربعین خاطرنشان کرد: اهمیت زیارت اربعین، تنها به این نیست که از نشانه های ایمان است، بلکه طبق این روایت در ردیف نمازهای واجب و مستحب قرار گرفته است. بر پایه این روایت، همان گونه که نماز ستون دین و شریعت است، زیارت اربعین و حادثه کربلا نیز ستون ولایت است.

وی در پایان با بیان اینکه امیدوارم که خداوند به یکایک ما توفیق بدهد تا با عشق به اهل بیت(ع)، پیروي از سيره ائمه(ع) را سرمشق زندگي، کار و خدمت به مردم کنيم افزود: پیش از اعزام دانشجویان به کربلا، آیین بدرقه در مسجد شهدای گمنام دانشگاه با حال و هوایي حسيني برگزار شد.

 لازم به ذکر است، تعداد 25 نفر از دانشجویان با حمایت تسهیلاتی دانشگاه آزاد بیرجند در قالب کاروانی فرهنگی عازم عتبات عالیات خواهند شد.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha