جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: پیام اصلی همایش میلیونی اربعین استکبارستیزی و عزت و اقتدار اسلام اصیل است.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، بر برگزاری شایسته مراسم اربعین و دهه پایانی ماه صفر تأکید و اظهار کرد: اربعین نماد شکوه و بقای قیام امام حسین(ع) است.

وی اضافه کرد: اربعین حسینی اجتماع معنادار و دارای پیام اقتدار و فرهنگ ستیز با استکبار بوده و اقشار مختلف مردم با حضور در همایش میلیونی استکبارستیزی خود و عزت و اقتدار اسلام اصیل را به نمایش می‌گذارند.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه حضور جوانان و نوجوانان در پیاده‌روی اربعین حسینی خار چشم دشمنان است، افزود: این حرکت بت‌شکن بوده و عزت و اقتدار مسلمان‌ها در این حرکت ظهور پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: همایش میلیونی اربعین نشان داده در زمانی که فضای جامعه مه‌آلود می‌شود، عاشورائیان هستند که از حق دفاع می‌کنند تا برای مردم شبهه ایجاد نشود.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به حرکت مردمی اربعین، اضافه کرد: پیام عاشورا تدبیر بوده و نظام جمهوری اسلامی هم برگرفته از عاشورا است، ازاین‌رو اقدامات و برنامه‌های این نظام اسلامی بر اساس تدبیر به پیش می‌رود.

وی در ادامه بر حضور هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسم اربعین حسینی تأکید کرد و گفت: مردم ولایت مدار خراسان شمالی با نیت سفر اربعین با پای پیاده به‌سوی مشهد الرضا حرکت می‌کنند و شکوه اربعین را در کشور عزیزمان هم به نمایش می‌گذارند.

حجت‌الاسلام رحمانی تصریح کرد: اربعین حسینی حرکت و قیامی است که هرگز خاموش نخواهد شد و اگرچه دشمنان با ایجاد شبهات به دنبال توقف این حرکت عظیم هستند اما ملت ما نمی‌گذارند دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند، بلکه با ایجاد اتحاد و پیروی از قیام عاشورا بار دیگر موجبات خواری دشمن را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha