جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر داشتن زیارت بامعرفت، گفت: زائران اربعین با هر قدم به سمت کربلا، خود را یک قدم به آرمان سیدالشهدا نزدیک‌تر کنند.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، به تبیین اهمیت و ارزش زیارت اربعین پرداخت و اظهار کرد: بر اساس احکام اسلام هرچقدر فرد دارای تمکن مالی باشد به او تنها یک بار حج واجب می‌شود مابقی مستحب است، اما برای سیدالشهدا (ع) در روایت داریم کسانی که وسع مالی دارند سالی دومرتبه و کسانی که ندارند سالی یک مرتبه به زیارت مرقد مطهر سیدالشهدا (ع) بروند.

وی با تأکید بر اینکه باید به دنبال معرفت و مغفرت الهی باشیم، افزود: اینکه گفته می‌شود هر قدم زائر مرقد ابی‌عبدالله الحسین (ع) ثوابی برابر یک حج واجب دارد این کم نیست.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: بر اساس روایات به ازای هر قدم زائر اباعبدالله الحسین (ع) هزار حسنه برایش می‌نویسند، هزار گناه از او پاک می‌کنند و هزار درجه در قیامت به درجات او اضافه می‌شود.

وی افزود: در روایت داریم هر قدمی که زائر امام حسین (ع) برمی‌دارد ثواب آزاد کردن هزار بنده و اسیر از فرزندان اسماعیل را می‌برد، اما این زمانی محقق می‌شود که ما با هر قدم در مسیر کربلا یک قدم به سمت آرمان سیدالشهدا (ع) نزدیک شویم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به جایگاه ویژه امام حسین (ع) در بین اهل بیت تصریح کرد: سیاه‌پوشی در مابقی جاها کراهت دارد اما سیاه پوشیدن برای امام حسین (ع) مستحب بوده و ثواب دارد و چنین است گریه کردن برای او که برخلاف سایر جاها ثواب دارد.

وی اضافه کرد: حتی خوردن گردی که بر روی قرآن نشسته هم حرام است، ولی در روایت داریم که امام صادق (ع) فرمودند: «حنکوا اولادکم بتربة الحسین علیه‌السلام فإنها امان»؛ کام کودکانتان را با تربت حسین (ع) بردارید چراکه خاک کربلا فرزندانتان را بیمه می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: وقتی فرزند شما به دنیا می‌آید نخستین چیزی که از این عالم به خورد او می‌دهید خاک سیدالشهدا (ع) است.

وی ادامه داد: وقتی فرد به دنیا آمد کام او را با تربت امام حسین (ع) برمی‌دارند و وقتی فرد از دنیا می‌رود می‌گویند زیر گونه‌اش را تربت امام حسین (ع) بگذارید یعنی اول و آخر خود را به سیدالشهدا (ع) گره بزن زیرا او خود را به خدا گره زده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha