پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: امروز مهم‌ترین نیاز کشور، به‌ویژه برای نخبگان و مسئولان کشور، بصیرت سیاسی و غافل نشدن از توطئه دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با فعالان قرآنی، با اشاره به اینکه انسان بر اساس عمل ارتقا یافته و یا سقوط می‌کند، افزود: قرآن در این زمینه چند چیز را عامل ارتقای انسان می‌داند.

وی ادامه داد: کسانی که ایمان و عمل را با هم درآمیخته‌اند به درجات رفیع می‌رسند چون هم ایمان و باور دارند و هم عملشان مؤید ایمانشان است، این‌گونه افراد دارای درجات هستند و هر چه عملشان خالص‌تر باشد درجاتشان بالاتر است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: آن‌هایی که ایمان و علم را با هم دارند و ایمانشان استوار و علمشان به دین بالاتر است نزد خداوند مقامی والا دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همچنین آنان که انس بیشتری با قرآن دارند درجات عالی‌تری دارند، کسانی که در این دنیا با قرآن انس دارند، در آخرت به آن‌ها می‌گویند بخوان و بالا برو و درجات بهشتی را طی کن؛ یعنی به‌اندازه‌ای که در دنیا با قرآن محشور باشیم در آخرت هم دارای مقام والاتر می‌شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تقوا اساس درستی و راستی در بندگی خداوند متعال است، افزود: در روایات اسلامی دانش، مورد نیاز بشر و مورد تأکید قرار گرفته، به‌گونه‌ای که شناخت خالق خود، علم به آفرینش آدمی، دانایی و آگاهی از تکالیف آدمی نسبت به یگانه معبود و دانش به آنچه ما را از دین خارج می‌کند مهم‌ترین ارکان دانش مورد نیاز آدمی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین با اشاره به لزوم خداشناسی تصریح کرد: آدمی باید خدای خویش را بشناسد، وقتی شناخت او را بندگی کند و چون بنده یگانه معبود شد، با تکیه بر بندگی خدا، از هر چیزی بی‌نیاز  می شود.

امام جمعه بجنورد در خاتمه در توصیه‌ای به مسئولان و مدیران کشور، گفت: امروز مهم‌ترین نیاز کشور، به‌ویژه برای نخبگان و مسئولان کشور بصیرت سیاسی و نبود غفلت از توطئه دشمن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha