چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خیمه گاه امام حسین(ع)

مطاف امروز با اشاره به ساخت دو ضریح خیمه گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) در استان بوشهر گفت: کار ساخت این دو ضریح در شهرهای بوشهر و برازجان به پایان رسیده و قرار است پس از بارگیری در آینده نزدیک از آن رونمایی می شود.

عبدالرضا مطاف امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، با اشاره به ساخت دو ضریح خیمه گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) در استان بوشهر، گفت: کار ساخت این دو ضریح در شهرهای بوشهر و برازجان به پایان رسیده و قرار است پس از بارگیری به آینده نزدیک از آن رونمایی می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر، افزود: قرار است پس از رونمایی و پیش از اعزام به کشور عراق و شهر کربلا این دو ضریح در شهرستان ها گردانده و با بدرقه مردم به کشور عراق منتقل و در خیمه گاه نصب شود.

وی با بیان اینکه این دو ضریح با مشارکت و کمک های بالای مردم استان ساخته شده است گفت: همه هزینه های احداث آن از طریق کمک های مردمی و نذورات و هدایا صورت گرفته و از سوی دولت هزینه ای پرداخت نشده است.

مطاف استان بوشهر را یکی از استان های موفق در این زمینه عنوان کرد و گفت: از تعداد پنج ضریح، سه ضریح حضرت عباس(ع)، خیمه گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) در استان بوشهر ساخته شد و این یکی از افتخارات و برگ زرینی در تاریخ این استان محسوب می شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان بوشهر از ساماندهی 54 موکب اربعین حسینی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان با برنامه ریزی های صورت گرفته تعداد 54 موکب برای خدمت رسانی زائران ساماندهی شده اند که این موکب ها در مرز شلمچه، شهر نجف و کربلا و نیز مسیر نجف تا کربلا مستقر هستند و تا یک هفته پس از اربعین به خدمت رسانی مشغول خواهند بود.

مطاف تعداد موکب های مستقر در کربلا را 18 موکب، در شهر نجف یک موکب، در مسیر نجف به کربلا 10 مرکب و در مرز شلمچه پنج موکب عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha