جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشورخطاب به طلاب جدیدالورود گفت: طلاب خواهر باید رفتارشان فاطمی باشد، فکر خود را بسته نکنند و همواره فهم خود را بالا ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، معصومه ظهیری، معاون فرهنگی ـ تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور امروز در جمع طلاب خواهر استان کردستان، اظهار داشت: طلبگی سعادت بزرگی است، لذا این سعادت بزرگی را با مادرانتان چه چنین شیرزنانی را تربیت کرده اند، تبریک عرض می کنم.

معاون فرهنگی ـ تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه انسانها باید خوب و پاک باشند و همت خود را بالا برده و فکر خود را کوچک ندانند، افزود: مطالعه فرعی داشته باشید کتاب زیاد بخوانید از جمله کتاب چهل حدیث امام خمینی(ره) و مفاتیح الحیات آیت الله جوادی آملی را فراموش نکنید و بدانید که علم اگر حجاب نداشته باشد، نور است.

معاون فرهنگی ـ تبلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور خطاب به طلاب خواهر استان کردستان گفت: فعالیت های علمی و گروهی داشته باشید، چون طلبه فقط برای خودش نیست پس مراحل را خوب طی کنید.

وی، این مراحل را تهذیب، کسب علم، انگیزه و برنامه ریزی دانست و اظهار داشت: همیشه و در همه حال نسبت به مسائل اجتماعی حساس باشید، بیشتر مسجد بروید و روضه بخوانید و با اهل بیت(ع) و روضه خواندن مانوس شوید.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه طلاب باید با مردم همراه باشند، گفت: طلاب خواهر باید رفتارشان فاطمی باشد، فکر خود را بسته نکنند و همواره فهم خود را بالا ببرند.

وی افزود: آگاه بودن، متواضع بودن، محبت اهل بیت(ع)، فهم علوم و جذب ائمه(ع)، انگیزه ایجاد می کند و معرفت به علاوه محبت به انسان مقام می دهد و مقام اشتیاق می آورد.

معاون فرهنگی ـ تیلیغی حوزه های علمیه خواهران کشور تاکیدکرد: اگر می خواهید در امور درسی و زندگی موفق باشید در بخش اول: یعنی فرهنگی، خوب کار کنید در بخش دوم: یعنی اجتماعی بودن، بهترین نحو ارتباط اجتماعی را در چارچوب موازین شرعی داشته باشید، تکلیف مدار باشید، فضیلت ها را بشناسد و رذایل را کنار می گذارد.

وی در پایان سخنان خود گفت: فرهنگ که همان رویش، پوشش، حضور، رفتار است را خوب بکار ببرید، نگذارید دشمن در این مسیر وارد شود، از میان انسانها کسانی هستند که مبارز بودند و رفتند مثل مدافعان حرم ما هم مبارز حضرت زهرا(س) حضرت زینب کبری(س) هستیم لذا در این مسیر محکم قدم بردارید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha