شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین  ملکدار  در گفت و گو با خبرگزاری حوزه

حوزه/ مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه گفت: حوزه علمیه در تحقق این آموزه دینی پرداختن به امر سلامت و ورزش همگانی سهم بسزایی دارد و طلاب و روحانیون باید در مرحله نخست خود به این امر اهتمام داشته و درنهایت مروج این امر در جامعه باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود ملک‌دار مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن هفته تربیت‌بدنی بیان داشت: یکی از آموزه‌های دین مبین اسلام توجه به امر سلامت و ورزش در این راستا است.

وی با اشاره به تشکیل اداره سلامت و ورزش در مرکز امر طلاب و دانش‌آموختگان تصریح کرد: طبیعتاً حوزه علمیه نیز در تحقق این آموزه دینی یعنی پرداختن به امر سلامت و ورزش همگانی سهم بسزایی دارد و طلاب و روحانیون باید در مرحله نخست خود به این امر اهتمام داشته و درنهایت مروج این امر در جامعه باشند.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه گفت: قطعاً منظور دین مبین اسلام از ورزش و سلامت بدن، ورزش همگانی است و ورزش‌های حرفه‌ای مدنظر نبوده است.

وی در ادامه افزود: به همین سبب رهبر معظم انقلاب به طلاب و دانشجویان و همه جوانان توصیه به سه امر تحصیل، تهذیب، ورزش را داشته‌اند و این ورزش به معنای ورزش همگانی که برای سلامت جسم آدمی است بیان‌شده و ازاین‌رو اداره ورزش و سلامت متولی امر ورزش همگانی در حوزه‌های علمیه است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ملک‌دار گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی طلاب در قم و 16 استان که تاکنون در شش استان برگزارشده است.

وی افزود: راه‌اندازی تیم کوهنوردی طلاب و اساتید با همکاری اداره کل ورزش و جوانان که جمعه 27 مهر 97 کار خود را شروع کرده است.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه اظهار داشت: مراسم پیاده‌روی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان در اول آبان ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین مسابقات تیراندازی ویژه طلاب استان قم در 4 آبان ماه در سالن ورزشی انتظار برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملک‌دار خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل از طلاب ورزش‌کار و اهدای 40 حکم غریق نجاتی به قبول‌شدگان دوره نجات‌غریق در اول آبان ماه در استخر دارالحدیث برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات ورزشی بین طلاب و کارکنان نهادهای حوزوی با همکاری جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استخرهایی که با حوزه قرارداد دارند به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه به‌صورت نیم بها که متقاضیان می‌توانند بلیت استخرها را از سامانه متمرکز حوزه‌های علمیه خریداری کنند.

وی در پایان گفت: به‌منظور حضور حداکثری طلاب استان قم در ورزش همگانی و توسعه این امر کمیته ورزش همگانی طلاب در هیئت ورزش همگانی قم به مناسبت هفته تربیت‌بدنی فعالیت خود را آغاز کرد و امیدواریم این کمیته در راستای ترویج فرهنگ ورزش همگانی گام‌های بلندی را طی کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha