پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، با تأکید بر لزوم تعامل، همفکری و وحدت میان حوزه‌های علمیه قم، خوزستان و نجف، گفت: حوزه علمیه خوزستان با داران بودن طلاب عرب زبان، فرصت ویژه‌ای برای کشور است تا مبانی اصیل انقلابی را به کشورهای همسایه و هم‌جوار منتقل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در نشستی با مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، با ذکر ظرفیت‌های گسترده حوزه علمیه استان در عرصه تبلیغ بین‌الملل، اظهارداشت: پس از مشاهده فعالیت گسترده دشمن در خصوص ترویج فرق ضاله، اقدام به راه‌اندازی مدارس علمیه در نقاط محروم خوزستان کردیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۵ هزار طلبه در ۵۰ مدرسه علمیه برادران مشغول به تحصیل هستند، گفت: حوزه علمیه خوزستان با داران بودن طلاب عرب زبان، فرصت ویژه‌ای برای کشور است تا مبانی اصیل انقلابی را به کشورهای همسایه و هم‌جوار منتقل کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه مدیران عالی‌رتبه حوزه، باید از فرصت ویژه خوزستان جهت انتقال مبانی شیعی در کشورهای همسایه، کمال بهره و استفاده را ببرند، تصریح کرد: متأسفانه آن‌طور که شایسته است از ظرفیت‌های خوزستان در عرصه تبلیغ بین‌الملل استفاده نشده و این تا جایی ادامه پیدا کرد که خود دست به کار شده در این عرصه ورود کردیم.

آیت الله موسوی جزایری، گفت: با وجود ظرفیت‌های حوزه علمیه نجف و تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف میان ایران و عراق، شعبه‌ای از مدارس علمیه خوزستان را در نجف تحت عنوان مدرسه علمیه امام خمینی(ره) به راه انداختیم.

امام جمعه اهواز، در پایان با تأکید بر لزوم تعامل و همدلی میان حوزه علمیه قم، خوزستان و نجف، اظهارداشت: باید در راستای تقویت جبهه اسلام حقیقی، همدلی‌های بیش از پیشی میان حوزه‌های علمیه قم، خوزستان و نجف صورت گیرد که این مهم بر عهده مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه است.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha