جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرکز اسلامی مریلند مراسم «درختکاری میان ادیانی» برگزار کرد

حوزه/ جامعه اسلامی فردریک در ایالت مریلند در آمریکا همراه با اعضای گروه ها و مذاهب مختلف اقدام به برگزاری مراسم «درخت کاری میان ادیانی» کرد و ۱۳ اصله نهال را کاشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، مسلمانان ایالت مریلند در آمریکا همراه با دیگر گروه های دینی در این کشوردر مرکز اسلامی شهر فردریک گردهم آمده و مراسم «درختکاری میان ادیانی» به هدف ارتقاء آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی برگزار کردند.

در این رویداد به عنوان بخشی از فعالیت های میان ادیانی هماهنگ شده توسط جامعه اسلامی و اتحاد چنددینی ستاد آب و هوایی فردریک، 13 اصله نهال کاشته شد.

عمر محمسانی، عضو هیات مدیره جامعه اسلامی فردریک در این باره گفت: در قرآن مجید پروردگار به ما می گوید که شما به این زمین فرستاده شده اید که از آن حفاظت کنید نه اینکه آن را تخریب کنید.

به گفته وی، حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام نیز، مردم را به درختکاری تشویق می کرده و آن را یک شیوه خیریه در جامعه می دانسته است.

بارب ترادر، یک عضو اتحاد چنددینی ستاد آب و هوا نیز نظر مشابهی داشته و افزود: درخت ها نمادهای مهم در بسیاری از ادیان و اجتماعات عقیدتی در جامعه هستند.

وی افزود: تمامی سنت های دینی ما بر این باور هستند که این سیاره توسط خدایی که ما را خلق کرده و ما به او ایمان داریم به ما تحویل داده شده است. و ما این فرصت را به عنوان یک وظیفه دینی تلقی می کنیم که با عشق و احترام به سیاره مان نگاه کنیم. ما همچنین این را یک وظیفه اخلاقی در قبال کودکان مان و فرزندان آن ها می دانیم که این سیاره را در آینده به ارث می برند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha