جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زائران اربعین

حوزه/ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: پذیرایی از زائران اباعبدالله از جمله مواهبی است که امسال خراسان جنوبی از آن بهره می برد و سازمان اوقاف و امور خیریه این استان سه موکب برای اکرام و پذیرایی زائران پاکستانی ایام اربعین آماده کرده است.

حجت الاسلام اسماعیل مختاری، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند اظهار کرد: اربعین امام حسین(ع) نماد وحدت، همدلی و یکپارچگی و همچنین خاری است در چشم دشمنانی که نمی توانند این حضور میلیونی را مشاده کنند.

وی افزود: باید به بهترین شکل ممکن از این ایام در انتقال قیام و هدف امام حسین(ع) استفاده کرد زیرا اگر دنیا این سیل جمعیت را مشاهده کند مجذوب آن می شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: پذیرایی از زائران اباعبدالله نیز از جمله مواهبی است که امسال خراسان جنوبی از آن بهره می برد و سازمان اوقاف و امور خیریه این استان سه موکب برای اکرام و پذیرایی زائران پاکستانی ایام اربعین آماده کرده است.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه خدمت به زائران پاکستانی که با سختی فراوان طی مسیر می کنند از جمله وظایف ما محسوب می شود، تصریح کرد: با ورود زائران پاکستانی از مرز میرجاوه همه گونه امکانات خدمت رسانی اعم از استحمام، غذای گرم و پذیرایی برای آنان از محل موقوفات مرتبط با بحث پذیرایی از زائران امام حسین(ع) مهیا خواهد شد.

وی افزود با بیان اینکه مداحان و روحانیونی که بتوانند با زبان خود زائران پاکستانی به سخنرانی و روضه خوانی بپردازند نیز آماده شده اند، ادامه داد: بیشتر زائران پاکستانی بعد از استراحتی کوتاه مدت در مرز از سمت استان کرمان و قم به سمت مرز ایران و عراق می روند و از آنجا عازم زیارت سید الشهدا(ع) خواهند شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی مطرح کرد: زائران پاکستانی هنگام برگشت از اربعین حسینی به خراسان رضوی و مشهد مقدس سفر خواهند کرد و بعد از زیارت امام هشتم از مسیر خراسان جنوبی به سیستان و بلوچستان و سپس به کشور خود برخواهند گشت.

حجت الاسلام مختاری یادآور شد: اوقاف خراسان جنوبی سه موکب شامل موکب امام رضا(ع) در شهر زاهدان، موکب شباب ام البنین(س) مسجد حضرت ابوالفضل نهبندان و موکب حضرت زهرا(س) مزار سید علی نهبندان را برای اکرام زائران پاکستانی در نظر گرفته است.

وی در پایان گفت: هر چند در مسیر بازگشت، زائران به واسطه نزدیک شدن زمان اتمام ویزا، برای بازگشت عجله دارند ولی در صورتی که بخواهند توقفی داشته باشند مزار امامزادگان باقریه نیز برای اسکان آنان  آماده خواهد بود.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha