جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حضور محسن هاشمی در مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران

حوزه/ محسن هاشمی با بیان این که روحانیت می تواند در فرهنگ سازی مدیریت مصرف پیشگام شود، گفت: برای این که فرهنگ درست مصرف از منظر اسلامی در جامعه نهادینه شود مدیریت شهری شهر تهران در این زمینه آماده همکاری با نهاد حوزه و روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، مهندس محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، صبح امروز با حضور در مرکز خدمات حوزه علمیه استان، با مدیر و معاونین این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

 در این نشست، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با ابراز خرسندی از خدمات این مرکز و فعالیت های فرهنگی صورت گرفته، تاسیس این مرکز را امری مبارک دانست و از زحمات و خدمات مدیر و معاونین مرکز خدمات تقدیر کرد.

وی در ادامه به تبیین مسائل پیرامون مدیریت شهری تهران پرداخت و گفت: استان تهران در حدود 13.5 میلیون نفر جمعیت دارد، یعنی حدود 16 درصد جمعیت کل کشور در تهران حضور دارند که این امر می تواند مشکلات و معضلاتی را در مدیریت شهری به وجود آورد.

هاشمی با اشاره به حضور مبلغان و روحانیون توانمند در عرصه تبلیغ و تربیت در شهر تهران، تصریح کرد: معتقدم طلاب و روحانیون، در امورات فرهنگی و تبلیغی به ویژه در فرهنگ سازی میان مردم نسبت به شیوه های صحیح و درست مصرف کردن، می توانند همیار خوبی برای مدیریت شهری و مدیران شهر تهران باشند.

وی با بیان این که روحانیت می تواند در فرهنگ سازی مدیریت مصرف پیشگام شود، افزود: برای این که فرهنگ درست مصرف از منظر اسلامی در جامعه نهادینه شود مدیریت شهری شهر تهران در این زمینه آماده همکاری با نهاد حوزه و روحانیت است.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران به ارائه گزارشی از نحوه تاسیس این مرکز در سال 1370 به امر مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم و توسعه آن در سایر استان ها و شهرستان های سراسر کشور پرداخت و اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه علمیه استان تهران از بدو تاسیس در خدمت طلاب و خانواده های آنان بوده و طی سالیان گذشته تاکنون مشغول ارائه خدمات فرهنگی، رفاهی و معیشتی به طلاب، روحانیان، مبلغین، اساتید و خانواده های ایشان بوده است. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha