پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 466373
۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
اخبار کوتاه

دیدار معاون استاندار و مدیر کل بنیاد شهید استان بوشهر با خانواده شهید هاشمی، تبیین اهمیت کار فرهنگی در مسجد به طلاب شهرستان دیّر، آسمانی شدن مادر شهید در پیاده روی اربعین و انتصاب یک بانوی فرهنگی بعنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم از مهمترین اخبار کوتاه فرهنگی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام ابراهیم بحرانی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر، ضمن خیر مقدم به اساتید و طلاب، به بیان اهمیت کار فرهنگی در مسجد و کارکرد حضور فعالانه جوانان در توسعه و پیشرفت مسائل دین پرداخت.

مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر در ادامه به برکات این مدرسه و حضور اساتید و طلاب در ادارات و مساجد اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه مدرسه علمیه دیّر به صورت نوپا و در سال هفتم تاسیس است آثار فراوانی دارد و تعداد هشت نفر از طلاب تاکنون معمم شدند و ان شاءالله با کمک ها و حمایت معنوی و مالی مردم مومن و ولایت مدار در آینده شاهد برکات بیشتری از مدرسه علمیه دیر خواهیم بود.

پس از سخنرانی امام جمعه موقت شهر دیّر حجت الاسلام بحرانی اسدی و ابطحی از طلاب مدرسه علمیه دیر به مدیحه سرایی کردند. همچنین مراسم سینه سینه زنی و عزاداری نیز برپا شد.

آسمانی شدن مادر شهید در پیاده روی اربعین

مادر شهید غلامحسین سودبخش از شهدای شهر آبپخش در جریان پیاده روی اربعین حسینی آسمانی شد.

شهید غلامحسین سودبخش متولد سال 1353 است که در جریان جنگ تحمیلی دفاع مقدس 16 خرداد ماه سال 74 در شهر مهران به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید والامقام در بهشت مرتضی شهر آبپخش به خاک سپرده شده است

دیدار معاون استاندار و میدرکل بنیاد شهید استان با خانواده شهید هاشمی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر به همراه فرماندار، مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر به دیدار مادر گران‌قدر شهید والامقام «سید خلیل هاشمی» رفتند.

حجت الاسلام ابراهیم تشکری در جریان این دیدار با قدردانی از این خانواده شهدای گفت: خانواده شهدا حق بسیاری به گردن این انقلاب دارند و کسانی که با تقدیم فرزنداش و یا همسران خود باعث تداوم و تنومند شدن درخت این انقلاب شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر افزود: از ثمرات این انقلاب همین خانواده شهدا هستند کسانی که پس از هزار و 400 سال از واقعه عاشورا بار دیگر ایثارگری و روح فداکاری را برای ما به نمایش گذاشتند.

آسمانی شدن مادر شهید در پیاده روی اربعین

صبح امروز مادر شهید غلامحسین سودبخش از شهدای شهر آبپخش در جریان پیاده روی اربعین حسینی آسمانی شد.

شهید غلامحسین سودبخش متولد سال 1353 است که در جریان جنگ تحمیلی دفاع مقدس 16 خرداد ماه سال 74 در شهر مهران به شهادت رسید.

پیکر مطهر این شهید والامقام در بهشت مرتضی شهر آبپخش به خاک سپرده شده است.

انتصاب یک بانوی فرهنگی

در آیینی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، فرماندار جم و تنی چند از مسئولین دیگر شهرستان جم یک بانوی فرهنگی به عنوان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جم معرفی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این آیین بیان داشت: هنر روح هر جامعه است لذا برنامه ریزی های مدون در حوزه های فرهنگی و هنری می تواند بسیار کار گشا باشد.

حمیده ماحوزی افزود: استان بوشهر از لحاظ زیر ساخت های فرهنگی یکی از شاخص ترین استان های کشور می باشد و برای تحقق این مهم جز با همراهی و همکاری فرمانداران و هنرمندان میسر نبود.

وی در پایان گفت: رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با شناخت به مسائل فرهنگ و هنر باید برنامه ها را برای استفاده بهتر از سرمایه های فرهنگی و هنری این منطقه برنامه ریزی کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha