جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست پشتیبانی مدرسه علمیه امام خمینی بجنورد

حوزه/ مسئول اداره پشتیبانی و مالی حوزه علمیه خراسان شمالی از آغاز اجرای طرح توسعه مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد به میزان هزار و ۵۰۰ مترمربع به‌منظور راه‌اندازی سطوح ۲ و ۳ حوزوی در این مدرسه علمیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، صبح امروز نشست پیگیری امور عمرانی و پشتیبانی و آموزشی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد با حضور مسئولان ادارات مرتبط حوزه علمیه خراسان شمالی و مدیر و مسئولان این مدرسه علمیه در مرکز استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی در این نشست با تأکید بر ضرورت هدایت تحصیلی مناسب طلاب سطح یک، اظهار کرد: در این راستا برگزاری جلسات توجیهی با مسئولان آموزش و اساتید سطح یک در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تحصیل حدود 120 طلبه در سطح یک مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد، افزود: تدریس این طلاب بر عهده پنج استاد اعزامی و هشت استاد حق‌التدریسی است.

سید فضل‌الله مرتضوی، مسئول اداره پشتیبانی و مالی حوزه علمیه خراسان شمالی هم در این نشست از اجرای دو پروژه استادسرا و توسعه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد خبر داد و افزود: پروژه استادسرای این مدرسه علمیه از طرح‌های مصوب سفر رهبری به این استان بود که اکنون مراحل واگذاری زمین را طی می‌کند.

وی یادآور شد: البته پیش از این زمین دیگری برای اجرای این پروژه واگذار شده بود، اما به دلیل مناسب نبودن زمین واگذار شده، اقدام به دریافت زمین دیگری برای اجرای این پروژه کردیم.

به گفته مرتضوی پروژه استادسرای مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد چهار واحد 130 مترمربعی است که با اعتبار یک میلیارد تومان احداث می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه توسعه هزار و 500 مترمربع ساختمان مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد، اظهار کرد: این طرح توسعه‌ای با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی استان اجرایی می‌شود که بخشی از این اعتبار در بودجه سال 96 تخصیص داده شد.

مرتضوی با اشاره به انجام امور مطالعاتی و تأیید نقشه و شروع به کار پروژه توسعه مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد، اظهار کرد: با اجرای این پروژه، شرایط برای راه‌اندازی سطوح 2 و 3 حوزوی در این مدرسه علمیه مهیا می‌شود.

گفتنی است، در سال تحصیلی جاری درمجموع دو هزار و 600 طلبه در 15 مدرسه علمیه شامل شش مدرسه علمیه خواهران و 9 مدرسه علمیه برادران استان در سطوح تحصیلی یک تا چهار حوزوی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha