جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زائران اربعین

حوزه/ حجت الاسلام عقیقی با تاکید بر ظرفیت اربعین برای تشیع و به ویژه برای علما و مبلغین، تصریح کرد: علما و مبلغین می توانند در این حرکت عظیم با حضور خود در جمع جوانان و همه آحاد مردم به تبیین اهداف سیدالشهدا (ع) و گره زدن آن اهداف به این حرکت عظیم بپردازند و آنها را با توطئه و دسیسه های دشمنان دو ملت ایران و عراق آشنا کنند.

حجت الاسلام محمد عقیقی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» از خوانسار، گفت: اتفاقی که در مسیر پیاده روی اربعین درخصوص تحقق حرکت جهانی ظهور رخ می دهد، متفاوت از هر حرکتی در عالم است. همه چیز در این مسیر به نوعی در خدمت این دستگاه قرار گرفته تا به نقطه اوج خود برسد و حتی وسوسه خناسان و عاملان عناد و جهل نیز نتوانسته بر نیت استوار عاشقان حسینی و دستگاه سیدالشهدا(ع) تاثیری بگذارد.

وی بیان کرد:  امام زمان(عج) در زمانی که ظهور می کنند پنج ندا سر می دهند و خود را به واسطه سیدالشهدا(ع) به عالم معرفی می کنند.

مسئول جامعه اسلامی ناصحین خوانسار با اشاره به اینکه باید در آن زمان همه مردم عالم امام حسین(ع) را شناخته باشند، افزود: در زمان حاضر همه عالم ایشان را نمی شناسند و این تقصیر از جانب ما است، چرا برای سیدالشهدا(ع) به گونه ای فریاد نزده ایم که عالم صدای ما را بشنود.

وی خاطر نشان کرد: پیاده روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی اهداف اباعبدالله الحسین(ع) که دارای ابعاد سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی است، می باشد و دشمن نیز کاملا به این مسئله آگاه و واقف است.

حجت الاسلام عقیقی افزود: هرکس در مسیر سیدالشهدا(ع) گام بردارد در واقع همان اهداف و ابعادی را دنبال می کند که اباعبدالله الحسین(ع) پیموده و مدنظر داشتهت، هم چنان که فرمود: "الحیاه عقیده و الجهاد" و فرموده است: "انی لا اری الموت الا السعاده".

وی در پاسخ به این سوال که آیا این حرکت می تواند سرآغاز تحقق نابودی رژیم جعلی اسراییل تا ۲۵ سال آینده باشد، گفت: اسرائیل در حدی نیست که حتی بخواهیم فکر خود را مشغول آن کنیم، چرا که این حرکت چند ده میلیونی برای تحقق آرمانی بسیار بالاتر و عظیم تراز نابودی اسرائیل در سرتاسر عالم است که همان تحقق امر ظهور است.

حجت الاسلام عقیقی با تاکید بر ظرفیت اربعین برای تشیع و به ویژه برای علما و مبلغین تصریح کرد: علما و مبلغین می توانند در این حرکت عظیم با حضور خود در جمع جوانان و همه آحاد مردم به تبیین اهداف سیدالشهدا (ع) و گره زدن آن اهداف به این حرکت عظیم بپردازند و آنها را با توطئه و دسیسه های دشمنان دو ملت ایران و عراق آشنا کنند.

وی اضافه کرد: بهترین توشه در این مسیر معنویت و محبت همراه با معرفت است و آنچه بسیار مهم و مورد تاکید رهبر انقلاب می باشد وحدت، انسجام و همبستگی دینی، اجتماعی و سیاسی بین دو کشور و همه مسلمانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha