شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس سازمان استاندارد کشور  با علما

حوزه/درقانون جدید پیش بینی شده که سازمان استاندارد، تنها مرجع صدور حلال در کشور باشد و دراین رابطه شورای نگهبان، حضور یکی از فقهاء را برای همکاری با سازمان ضروری دانسته است.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، خانم نیره پیروز بخت، رئیس سازمان استاندارد کشور امروز در دیدارهای جداگانه با آیات علوی گرگانی و  علوی بروجردی از علمای حوزه علمیه قم با ارائه گزارشی از فعالیت این سازمان  گفت: براساس قانون کشور، سازمان استاندارد، نظارت بر سلامت و ایمنی تولیدات را بر عهده دارد و این سازمان سعی کرده در بسیاری از مسائلی که با سلامت و امنیت مردم در ارتباط است، واردشود.

رئیس سازمان استاندارد بابیان اینکه در این سالها توجه خاصی به این سازمان شده است، اظهارداشت: درسال 92 که بحث سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبرانقلاب مطرح شده، ایشان به توسعه پوشش استاندارد درهمه وسائل و تولیدات تأکیدکردند و به همین دلیل این سازمان خود را موظف دانسته نظارت و استاندارد سازی البته با نگاه جدید در همه محصولات و تولیدات جاری کند.

وی عنوان کرد: الان اتفاق جدیدی که افتاده و در قانون برنامه ششم به وسیله رهبرانقلاب مطرح شده، بازنگری در قانون این سازمان بعد از 26 است، قانون جدید ابلاغ شده و مسئولیتها گسترده تر شده است در این قانون، بحث نظام استاندار سازی هم مطرح و مورد توافق قرار گرفته است.

خانم پیروز بخت گفت: براساس قانون، این سازمان جایگاه خوبی در کشور دارد و زیر نظر رئیس جمهوری فعالیت می کند و رئیس این سازمان در حد معاون رئیس جمهور است.

رئیس سازمان استاندار بابیان اینکه این سازمان دارای ارکانی است و یکی از ارکان آن  شورای استاندارد است، افزود: دراین شورای بعضی نهادهای حکومتی مانند رئیس جمهوری، دادستان،10 وزیر و... عضو هستند.

وی گفت: یکی ازمهمترین نکاتی که در قانون بازنگری شده، بحث نظارت بر غذای حلال است. در گذشته از بحث حلال غفلت شده است؛ولی متوجه شدیم بحث حلال تبدیل به صنعت تجاری در دنیا شده است. الان مؤسسه ای به همین عنوان در کشور اسلامی راه اندازی شده است و یکی از بحث های آن، تولید غذای حلال است و سازمان استاندار کشور هم عضو هیئت مدیره مؤسسه استاندار کشورهای اسلامی است.

خانم پیروز بخت افزود: الان دراین مؤسسه، استاندارد غذای حلال منطبق بربیش از 98 درصد فقه شیعه تدوین شده است وکشور ما تنها کشور شیعی در این سازمان است که عضو آن است.

رئیس سازمان استاندارد گفت: درقانون جدید پیش بینی شده که سازمان استاندارد تنها مرجع صدور حلال در کشور باشد و دراین رابطه به وسیله شورای نگهبان، حضور یکی از فقهاء برای همکاری با سازمان ضروری دانسته است.

پیروز بخت افزود: یکی دیگر از فعالیت های سازمان، تدوین نظام گردش گری حلال با بهره مندی از ظرفیت آیت الله شاهرودی بود، این اتفاق مهم افتاد و باعث برکات زیادی هم شده است.

 

313/40

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha