پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یک رستوران بار در کانادا به مسجد تغییر کاربری می دهد

حوزه/ درحالی که جامعه اسلامی شرق رجینا در کانادا، نیاز فوری به یک مسجد دارند، اعضای انجمن اسلامی ب یک رستوران بار با ملک دو و نیم هکتاری را خریدند تا مسجدی جدید برای مسلمانان بسازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ctvnews، یک رستوران بار در شهر رجینا  واقع در ایالت ساکساچوآن در کانادا قرار است به زودی به مسجد تبدیل شود.

انجمن اسلامی ساکساچوان اعلام کرده که معامله خرید ملک با صاحب رستوران بار با نام «پمپ رودهاس» نهایی می شود و جامعه اسلامی رجینای شرقی به زودی صاحب مسجد جدیدی خواهند شد.

درحالی که  این کلوپ شبانه بیش از 46 سال محل تفریح و سرگرمی بوده، هم اکنون قرار است تغییر کاربری داده و به مسجدی برای عبادت و نیایش تغییر یابد. اعضای هیات مدیره انجمن اسلامی با «مارک اسمیت» صاحب این رستوران بار تماس گرفته و ملک دو نیم هکتاری را از وی خریداری کردند.

منیر حق، رئیس انجمن اسلامی در این باره می گوید: جامعه مسلمانان اهل سنت که در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته و بیش از 13 هزار نفر هستند، نیاز فوری به یک مکان جدید برای عبادت داشتند زیرا مسجد قبلی ظرفیت کافی برای نمازگزاران را نداشت.

حق در ادامه گفت: در روزهای اعیاد اسلامی یا زمان هایی که کودکان به مدرسه نمی روند، ظرفیت مسجد قبلی و حتی بیرون مسجد کاملا پر می شد. ما اغلب شاهد بودیم که مردم خارج از مسجد و روی چمن های جلویی نماز اقامه می کنند. همیشه براساس نیاز جامعه باید جلو رفت. مردم می خواهند در مسجد عبادت کنند و ما به منطقه ای در حرکت هستیم که محروم مانده اند. به همین جهت مطمئنم که استفاده خوبی از این مسجد خواهد شد.

انجمن هنوز مشخص نکرده که چه زمانی معامله نهایی می شود یا هزینه پروژه تغییرکاربری به مسجد چه میزان خواهد بود. به علاوه هیچ جزئیاتی از اندازه و طراحی مسجد جدید داده نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha