جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/آخرین کاروان از روحانیون، طلاب و مردم مومن و ولایتمدار استان کردستان دیشب عازم سفر کربلا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، از چند روز پیش به تدریج کاروان های اربعین حسینی استان کردستان حرکت خود به سمت سرزمین کربلای معلی را آغاز کرده اند.

بخش اعظمی دیگر از ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام در استان کردستان که به دلیل پاره ای مشکلات همانند مشکل روادید و... در انتظار پیوستن به خیل عظیم عاشقان حسینی بودند، شب گذشته موفق شدند گام در ره عشق بگذارند.

براساس آمار سازمان حج و زیارت کردستان، امسال 12 موکب توسط مردم این استان در اربعین حسینی برپا شده که 8 موکب آن در کردستان، در حال پذیرایی، اسکان و ارائه خدمات به زوار حسینی می باشند و 4 موکب دیگر در کربلا در حال خدمات رسانی به زائرین حسینی هستند.

همچنین تعداد زیادی از مردم کردستان و شهرستانهای تابعه به صورت خودجوش برای خدمت به زوار حسینی، خود را به مسیر حرکت زائرین کربلا عراق و یا موکب های استان شان رسانده اند.

هر ساله تعداد زیادی از مردم استان کردستان به ویژه مردم اهل سنت این دیار، در پیاده روی اربعین حسینی حضوری فعال دارند.

براساس آخرین اخبار، تعداد طلاب و روحانیون استان کردستان حاضر در پیاده روی اربعین حسینی امسال نسبت به سالهای گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

گفتنی است که برخی از زوار این استان که روزهای گذشته خود را به کربلای معلی و بارگاه ملکوتی اباعبدالله الحسین علیه السلام رسانده اند در حال برگشت به کشور می باشند و بخش دیگری از این زاور به تازگی به نزدیکی های شهر کربلا رسیده اند و بی شک بازگشت آنها به روزهای بعد از اربعین موکول می شود.

امسال زوار اربعین حسینی از سه مرز چذابه، مهران و شلمچه توانستند که پیاده روی خود به سمت کربلا را آغاز کنند و علیرغم وعده ماههای گذشته مسئولان مبنی بر باز شدن مرز خسروی در استان کرمانشاه که نزدیکترین مرز رسمی جمهوری اسلامی به کربلا می باشد، این مرز در آخرین روزهای منتهی به اربعین حسینی مسدود گردید. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha