چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ آزمون سالانه حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه حوزه های علمیه

​حوزه/ مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: قرآن منشور زندگی برای بشریت است و انجام و پیاده کردن دستورات و فرمایشات کلام خداوند که در این کتاب نازل شده، می تواند مدینه فاضله ای که بسیاری از فلاسفه در طول تاریخ آرزوی آن را داشتند را در سطح جامعه اسلامی به وجود آورد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم، صبح امروز در جمع تعدادی از فعالان قرآنی شهر سنندج با اشاره به ضرورت قرآنی شده زندگی بشر امروزی، اظهار داشت: قرآن کتابی است که باید دستورات و قوانین آن را در جامعه اجرا و ساری ساخت نه اینکه تنها به خواندن سطحی آن اکتفا نمود.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: آیه به آیه قرآن کریم سرشار از دستورات و رهنمودهای حکیمانه برای انسان امروزی است و خوشا به سعادت کسی که قرآن و گفته های این کتاب الهی را چراغ مسیر خود قرار دهد.

این کارشناس قرآنی با اشاره به اینکه در جامعه مسلمین آن طور که شایسته است قرآن به زندگی های ما ورود پیدا نکرده است، افزود: قرآن منشور زندگی برای بشریت است و انجام و پیاده کردن دستورات و فرمایشات کلام خداوند که در این کتاب نازل شده است می تواند مدینه فاضله ای که بسیاری از فلاسفه در طول تاریخ آرزوی آن را داشتند را در سطح جامعه اسلامی به وجود آورد.

حجت الاسلام کریمی مقدم در ادامه خطاب به حافظین و فعالین قرآنی حاضر در جلسه گفت: خداوند این سعادت را نصیب شما کرده که با قرآن مانوس شوید و بدانید این سعادت را پروردگار نصیب هر بنده ای نمی کند، لذا شما وظیفه دارید ضمن اینکه زندگی و مسیر خود را با توجه به فرمایشات قرآن کریم مشخص و تنظیم نماید، بلکه باید بتوانید قرآن و دستورات ناب آن را در جامعه امروزی نهادینه کنید.

این کارشناس قرآنی در ادامه با اشاره به اینکه نهادهای آموزشی در کشور تاکنون توجه شایانی به مسئله قرآن و اهمیت آن در تربیت و تضمین آینده کودکان نداشته اند، بیان داشت: یکی از اشکالات سیستم آموزشی کشور به ویژه آموزش و پرورش از ابتدا، دیر آغاز کردن آموزش قرآن در سطح مدارس است، علم ثابت کرده ذهن کودکان نسبت به دیگر اقشار جامعه آمادگی بهتری برای یادگیری مسایل مهمی به مانند قرآن کریم دارد.

مسئول قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود افزود: از مسئولان آموزشی کشور و به ویژه مهدها و پیش دبستانی های استان درخواست داریم که به جای آموزش فلان حرکت موزون به دانش آموز و یا... سعی کنند این نسل ها را با قرآن و کلام خداوند آشنا سازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha