پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی : شیعه به دلیل حق گویی همیشه با فشارهای سیاسی حکام ظالم روبرو بوده است؛ سران جهان علیه تشیع ابراز ناخرسندی می‌کنند؛ آن‌ها دولتی می‌خواهند که با آنان برقصد و هر چه می‌خواهند امضاء کند و با آنان هماهنگ باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله  جعفر سبحانی امروز در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به ایام اربعین حسینی گفتند: اربعین به صورت عام در روایات ازخصوصیات ویژه  و منحصربه فردی برخوردار است.

ایشان افزودند: خداوند در مواخذه انسان نسبت به اعمال، در سنین جوانی سهل و آسان می‌گیرد، چون شهوات بر او غلبه دارند اما بعد از گذشت چهل سالگی و تکمیل عقل، مواخذه دشوار است؛ بنابراین اربعین اثر تکوینی بر انسان دارد.

معظم له یادآورشدند: نبوت رسمی به واسطه اربعین تمام می‌شود و معلوم است که قوای انبیاء نیز در این سن  تکمیل‌تر می‌شوند و نشان می‌دهد اربعین اثر تکوینی در انسان و جامعه دارد.

حضرت آیت الله سبحانی با ذکر این مطلب که در روایت است که تا 40 روز پس از مرگ علاقه روح به جسم قطع نمی شود اظهارکردند: روح ارتباطش را با قفس بدن حفظ می‌کند و به چهلم که رسید انقطاع صورت می‌گیرد.

این مرجع تقلید در ادامه به اربعین حسینی(ع) اشاره کردند و افزودند: اربعین امام حسین(ع) علاوه بر اینکه اثر تکوینی داشته، زیارت آن حضرت در اربعین شعار شیعه هم هست فلذا اول کسی که حسین را زیارت کرد جابر و دیگران هستند.

معظم له اربعین را برای شیعه حیاتی دانستند و گفتند: شیعه به دلیل حق گویی همیشه با فشارهای سیاسی حکام ظالم روبرو بوده؛ سران جهان علیه تشیع ابراز ناخرسندی می‌کنند؛ آن‌ها دولتی می‌خواهند که با آنان برقصد و هر چه می‌خواهند امضاء کند و با آنان هماهنگ باشد.

ایشان اظهار کردند:  دشمنان زمانی که می‌بینند می‌خواهیم مستقل باشیم، براساس کتاب و سنت عمل کنیم و نفت‌مان برای خودمان باشد، این مسائل برای آنان سنگین است؛ در حالی که در گذشته خواسته‌هایشان را دیکته و در انتخابات مداخله می‌کردند؛ اما اکنون می‌بینند دستشان از همه‌جا کوتاه است.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که ایران هراسی به شگرد دشمنان مبدل شده است گفتند: این درحالی است  که ایران مرکز اطمینان و قدرت است و برای کسی هراسی ندارد.

ایشان گفتند: اربعین شعار شیعه برای انسجام شیعیان در سراسر جهان است و از تمام کشورها در اجتماع اربعین جمع می‌شوند و تحت زیارت به شعار حسینی عمل می‌کنند؛ حضور در زیارت اربعین هم باعث انسجام تشیع و هم احیاء شعار حسینی است.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان بیان کردند: در تاریخ بشر ما نخوانده‌ایم که میلیون‌ها جمعیت برای یک هدف در یک منطقه جمع شوند؛ در سال گذشته بنابر آمارها ده میلیون نفر حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha