سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ماموستا یدالله محمدی

حوزه/ امام جمعه دهگلان گفت: اگر به گذشته استانی مانند کردستان و وضعیت کنونی آن نگاهی گذرا داشته باشیم، بی شک متوجه توجه و دلسوزی جمهوری اسلامی به این خطه از کشور می شویم که نشان می دهد در سیاست کلان جمهوری اسلامی تمام ادیان و مذاهب باهم برابر و دارای حقوق یکسان هستند.

ماموستا یدالله محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با بیان این که نهضت عاشورا و کربلا متعلق به همه ادیان و مذاهب است، اظهار داشت: اربعین حسینی واقعه بزرگی در تاریخ اسلام است و اکنون به یک مکتب جهانی تبدیل شده است.

امام جمعه دهگلان در ادامه سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از زحمات خدام در موکب های اربعین در استان کردستان، گفت: امسال هم به عینه دیدیم که برادران اهل سنت و اهل تشیع در کنار هم در مواکب اربعین این استان به زوار امام حسین علیه السلام خدمات رسانی می کردند که این نشانه وحدت و مودت در این خطه از ایران می باشد.

ماموستا محمدی در ادامه با اشاره به اینکه وحدت رمز پیروزی و ماندگاری هر جامعه ای است، افزود: وحدت و برادری می تواند دافع توطئه های بسیاری شود. امروز وحدت جهان اسلام منافع بسیاری را به خطر انداخته است، به همین منظور شاهد ایجاد این همه گروه تروریستی در جهان اسلام هستیم که با قصد ایجاد تفرقه توسط دشمنان دین خدا ایجاد شده اند.

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه ایران اسلامی متعلق به همه ماست و کسی نمی تواند از جدایی و تفرقه در آن دم بزند، گفت: انصافا اگر به گذشته استانی به مانند کردستان و وضعیت کنونی آن نگاهی گذرا داشته باشیم، بی شک متوجه توجه و دلسوزی جمهوری اسلامی به این خطه از کشور می شویم که این نشان می دهد که در سیاست کلان جمهوری اسلامی تمام ادیان و مذاهب باهم برابر و دارای حقوق یکسان هستند.

امام جمعه دهگلان با تاکید بر اینکه کسانی که دم از اهل سنت و  تشیع در مجامع و نشست ها می زنند، با دستان خود آب در آسیاب دشمنان وحدت جهان اسلام می ریزند، گفت: همه ما امت رسول اکرم (ص) هستیم و کسی از مسلمین از این مهم مستثنی نیست، لذا ادعای جدایی و دو دستگی در دین فقط باعث تضعیف اسلام و قدرت گرفتن کشورهایی به مانند رژیم صهیونیستی می شود.

وی با اشاره به اینکه تمام سال باید برای ما نماد واقعی وحدت بین برادران دینی باشد، اظهار داشت: متاسفانه برخی از کشورهای عربی ـ غربی هرگز وحدت سنی و شیعه را برنمی تابند، از این رو دست به هر جنایتی می زنند که این وحدت را به تفرقه تبدیل کنند.

ماموستا محمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از مشکلات در کشور، گفت: در حال حاضر فشارهای خارجی، کم کاری برخی مدیران دولتی و... دست به دست هم داده و وضعیت کنونی را برای کشور رغم زده است، لذا اگر می خواهیم از این پیچ مهم تاریخی به سلامتی عبور کنیم باید منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «اقتصاد مقاومتی» را عملیاتی کنیم و این مهم را از حوزه شعار به عمل برسانیم.

امام جمعه دهگلان با تاکید بر اینکه درایت رهبری بر همگان اثبات شده و کسی نمی تواند منکر آن باشد، افزود: سال های متمادی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر «اقتصاد مقاومتی» تاکید داشتند و از مسئولان می خواستند که این مهم را عملیاتی کنند که متاسفانه آن زمان این مسئله و دوراندیشی معظم له جدی گرفته نشد، لذا اگر مسئولان وقت در این مسیر قرار می گرفتند اکنون در کشور هیچ مشکلی نبود.

ماموستا محمدی در پایان سخنان خود تاکید کرد: جای دارد از مهمان نوازی، ارائه خدمات و... مردم اهل سنت استان کردستان به زوار امام حسین(ع) در این ایام تشکر و قدردانی کنم؛ زیرا امام حسین علیه السلام هم متعلق به اهل سنت است و هم تشیع و این مهم در کتب اهل سنت به کرات آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha