شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه بهشهر

حوزه/ حجت الاسلام جباری با اشاره به این که طلاب بدانند یکی از بهترین راه های کمک به دین طلبگی و تحصیل در حوزه است، گفت: امروز دین و اسلام ناب بیش از هر زمان دیگری نیازمند حراست و پشتیبانی است و این امر وظیفه طلاب را سنگین تر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در جمع طلاب این مدرسه بر ضرورت بهره گیری از فرصت به وجود آمده در حوزه در جهت علم آموزی تأکید کرد.

وی با بیان این که طلاب باید قدردان فرصتی که در اختیار آنها قرار داده شده باشند، افزود: فرصت سوزی در حوزه مانع از رشد علمی طلاب در مسیر تحصیل خواهد شد.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که طلاب باید در کنار درس خواندن، تزکیه نفس را نیز مورد توجه قرار دهند، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که تحصیل، تهذیب و تبلیغ سه وظیفه مهم طلاب در حوزه است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که طلاب باید خوب بیاموزند و آموخته های علمی خود را نیز به جامعه منتقل کنند، تصریح کرد: تبلیغ دین یکی از مهم ترین کارکردهای طلاب و روحانیان است که باید در طول دوران تحصیل مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز در عرصه تبلیغی نیازمند جهاد هستیم، خاطرنشان کرد: دشمن از هر سویی به دنبال تضعیف و ضربه زدن به دین و ارزش های الهی است که باید با تبلیغ صحیح آموزه های دینی، مانع از تحقق اهداف آنها شویم.

مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که شأن و جایگاه طلاب در جامعه اسلامی بسیار رفیع و ارزشمند است، تصریح کرد: طلاب باید در جهت حفظ این جایگاه تلاش کنند چون دشمن به دنبال روزنه ای برای تخریب چهره روحانیت در جامعه است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که طلاب بدانند یکی از بهترین راه های کمک به دین طلبگی و تحصیل در حوزه است، بیان داشت: امروز دین و اسلام ناب بیش از هر زمان دیگری نیازمند حراست و پشتیبانی است و این وظیفه طلاب را سنگین تر کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در رفتار و برخورد با مردم باید به گونه ای رفتار کنیم تا آنها جذب دین شوند، خاطرنشان کرد: نباید با برخی رفتار ناپسند موجب دلزدگی مردم به ویژه نسل جوان از دین شویم.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که اخلاق و رفتار یک طلبه به تنهایی خود یک کلاس آموزشی است، تصریح کرد: حوزویان باید در عمل و رفتارشان، آموخته های علمی خود را به جامعه منتقل کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha