جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی مواقع به دلیل تعداد نهادهای فرهنگی و تبلیغی شاهد موازی کاری های بسیاری در این حوزه هستیم، گفت: با تشکیل یک قرارگاه فرهنگی و تبلیغی می توانیم خلأهای موجود در عرصه فرهنگی و تبلیغی را شناسایی و پوشش مناسب دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مسئولان بسیج اساتید استان با اشاره به گستره فعالیت معاونت تبلیغ در استان، گفت: در حال این معاونت تبلیغ برای پوشش فعالیت های تبلیغی در همه شهرستان ها، دارای یک نماینده است.

وی از فعالیت تبلیغی 200 مبلغ در مناطق روستایی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مبلغان در قالب طرح هجرت به فعالیت های تبلیغی، دینی و فرهنگی مشغول هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که توسعه و گسترش فعالیت های تبلیغی در مناطق محروم و آسیب پذیر یکی از مهم ترین برنامه های معاونت تبلیغ استان است، تصریح کرد: در این خصوص از همه ظرفیت های موجود در استان بهره خواهیم گرفت.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که تبلیغ دینی نخستین وظیفه و رسالت پیامبران الهی و ائمه اطهار(ع) بوده، بیان داشت: امروز این وظیفه خطیر بر عهده علما و روحانیان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه آسیب های اجتماعی و فرهنگی بسیاری جامعه اسلامی را تهدید می کند، گفت: به منظور جلوگیری از گسترش این آسیب ها باید از ظرفیت تبلیغی روحانیان در مناطق مختلف به ویژه اماکن آسیب پذیر و همچنین سیستم آموزشی بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران به حضور مستمر مبلغان دینی در ایام تعطیلات در مناطق گردشگری و آسیب پذیر استان اشاره کرد و افزود: با بررسی های صورت گرفته این حضور مستمر مبلغان دینی موجب کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی شده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که متأسفانه به دلیل کمبودهایی که در حوزه تبلیغ داریم این حضورها مستمر و ثابت نیست و به صورت فصلی انجام می شود، تصریح کرد: به طور حتم اگر حضو مبلغان در مناطقی که خطر آسیب های اجتماعی و فرهنگی وجود دارد دائمی شود دیگر شاهد مشکلات و معضلات فرهنگی نخواهیم بود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از آمادگی این معاونت برای همکاری با سایر نهادهای فرهنگی و جهادی به منظور اجرای برنامه های مشترک در عرصه تبلیغی، دینی و فرهنگی خبر داد و بیان داشت: امروز باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تحقق اهداف و رسالت های پیش بینی شده بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی مواقع به دلیل تعداد نهادهای فرهنگی و تبلیغی شاهد موازی کاری های بسیاری در این حوزه هستیم، خاطرنشان کرد: با تشکیل یک قرارگاه فرهنگی و تبلیغی، می توانیم خلأهای موجود در عرصه فرهنگی و تبلیغی را شناسایی و پوشش مناسب دهیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha