پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام امید سعادتی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان گفت: به همت خیران و واقفان نیک‌اندیش و رایزنی‌های صورت گرفته، تاکنون ۱۵ وقف با نیت رفع نیازهای این مدرسه علمیه به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام امید سعادتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه از دیرباز تاکنون با همت و مشارکت مردم اداره می‌شدند و اکنون نیز همین‌گونه است، گفت: یکی از جلوه‌های مشارکت مردم در اداره مدارس علمیه ثبت وقف با نیت رفع نیازها و مسائل مربوط به حوزه‌های علمیه است.

وی در ادامه با اشاره به موقوفات مربوط به مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان، افزود: تعداد کل موقوفات مرتبط با مدرسه علمیه شیروان 15 موقوفه است.

حجت‌الاسلام سعادتی خاطرنشان کرد: این مدرسه علمیه تا سال 75 تعداد 9 موقوفه داشت که از این موقوفات هیچ مبلغی عاید حوزه علمیه نمی‌شد، اما اکنون وضع تغییر کرده است.

وی ادامه داد: مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان دارای 9 موقوفه بود اما در چند سال اخیر با پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته شمار موقوفات این مدرسه علمیه به 15 وقف افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام سعادتی تصریح کرد: در این راستا وقف یک ساختمان شش واحدی توسط خیر محترم آقای نوری، وقف سه واحد مسکونی توسط آقای صفایی، وقف یک منزل مسکونی توسط آقای یزدی و وقت یک قطعه زمین توسط آقای پورمقدم با نیت مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان ازجمله اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.

گفتنی است، شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی بوده و شهر شیروان، مرکز این شهرستان در ۶۰ کیلومتری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.

در این شهرستان دو مدرسه علمیه برادران آیت‌الله حکیم(ره) و خواهران الزهرا(س) دایر است، مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان در سال 1346 و به دستور آیت‌الله حکیم(ره) از علمای بزرگ نجف و با همراهی عالمان و خیران این منطقه تأسیس شد و تاکنون حدود نیم‌قرن از راه‌اندازی آن می‌گذرد.

در حال حاضر این مدرسه علمیه با قریب به 150 طلبه و 15 استاد، رتبه نخست آموزشی را در بین مدارس علمیه خراسان شمالی داشته و در سطح خراسان بزرگ هم جزء 10 مدرسه علمیه برتر قرار دارد.

شایان ذکر است، اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و در سال تحصیلی پیش رو حدود دو هزار و 600 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha