پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پورمحمدی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری از حضور و برپایی غرفه های انتشارات حوزوی و موسسات دینی در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی نماینده مردم آذربایجان‌ شرقی در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این رویداد مهم فرهنگی بزرگ ترین رویداد فرهنگی شمالغرب کشور است و آثار بسیار ارزشمندی در منطقه دارد.

امام جمعه مراغه با تقدیر از حضور انتشارات حوزوی و مؤسسات دینی و دانشگاهی کشور در نمایشگاه بین المللی تبریز خاطرنشان کرد: طلاب و دانشجویان یکی از مخاطبان اصلی نمایشگاه کتاب تبریز هستند و تخفیف‌ های نمایشگاهی می تواند در حمایت از طلاب موثر باشد.

وی با مهم ارزیابی کردن اثرات فرهنگی نمایشگاه کتاب افزود: بخش قابل توجهی از بازدیدکنندگان نمایشگاهی را شرکت کنندگان در تورهای یک روزه فرهنگی از شهرستان ها تشکیل می دهند، در حقیقت آثار نمایشگاه کتاب تبریز به دیگر شهرستان ها نیز سرایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب می تواند تحصیل کرده ها، حوزوی ها و اقشار مختلف مردم را گرد کتاب جمع کند، افزود: علاوه بر خرید کتاب که اتفاق مبارکی است، نمایشگاه این فرصت را فراهم می کند که بازدیدکننده ها از آثار جدید منتشر شده و عناوین کتاب‌ ها مطلع شوند.

نماینده خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد: با توجه به گرانی کاغذ و هزینه تمام شده نشر کتاب، دولت یارانه ویژه به ناشران اختصاص دهد.

وی خواستار برگزاری چنین نمایشگاه هایی در شهرستان ها شد و عنوان کرد: شهرستان ها نیز نباید از چنین رویدادهایی محروم بمانند، به عبارتی می توان در شهرهای دیگر استان نیز با برپایی نمایشگاه های کتاب، فرهنگ کتابخوانی را ترویج کرد.

انتهای پیام/ ا

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha