شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه ورزش‌ جلوه ای از فرهنگ است، گفت: ورزشکاری که مدال آور و افتخارآفرین می شود نباید درگیر مسائل حاشیه ای شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام پیش ازظهر امروز در دیدار مدیران ستادی و روسای هیئت‌های ورزشی استان فارس که به مناسبت هفته تربیت‌بدنی برگزار شد، با اشاره به اینکه ورزشکاری که مدال آور و افتخارآفرین می شود نباید درگیر مسائل حاشیه ای شود، اظهار داشت: ورزشکاران نباید از این امر مهم غافل شوند و امیدوارم نگاه مدیریت ها در وزارت ورزش به این جهت منعطف شود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در عرصه فرهنگ سازی الگو باشند، افزود: انجام برخی فعالیت‌های ورزشی برای مسئولان در خارج از قالب رسمی مدیریت و در جمع مردم ممکن است از سوی اطرافیان مورد منع قرار گیرد، اما درخواست ما الگو بودن مسئولان در فرهنگ‌سازی ورزش است.

امام جمعه شیراز جلوگیری از ترویج سیاه‌نمایی در جامعه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: عده ای مواردی را به گونه ای مطرح می‌کنند که انگار جامعه در حال نابودی است، از این رو ورزشکاران باید آگاه سازی و جلوگیری از ترویج این سیاه نمایی را مورد توجه قرار دهند.

وی به مشکلات حاشیه نشینی اشاره و عنوان کرد: برخی از روستاهای استان در حال مهاجرت به مرکز استان و شهرستان ها هستند، بنابراین باید در توسعه زیرساخت های ورزشی جوانان در روستاها توجه ویژه ای صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین دژکام با بیان اینکه ورزش‌ جلوه ای از فرهنگ است، ابراز کرد: بین المللی کردن ورزش در واقع بین المللی کردن فرهنگ است، بنابراین در این زمینه باید راهبردهای فرهنگ و تمدن اسلامی را در سطح بین‌المللی اجرایی کنیم.

افتتاح شش خانه جوان در استان فارس

حیدر علی کامیاب، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز در این دیدار به مدال آوری ورزشکاران استان در بازی‌های آسیایی اشاره کرد و اظهار داشت: در این رقابت‌ها ورزشکاران استان فارس شش مدال کسب کردند که از این تعداد سه مدال طلا بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس، بازی های المپیک جوانان را مورد توجه قرار داد و افزود: در این بازی‌ها، استان فارس دارای سه نماینده بود که از این تعداد، دو نفر  مدال کسب کردند و در مجموع کسب دو از ۷ مدال کشور، نشان از اقتدار ورزش این استان است.

وی از برگزاری سالانه یک‌هزار و ۵۰۰ برنامه در سطح استان خبر داد و ابراز کرد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب در چند سال گذشته به سرانه ورزشی  استان اضافه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس از افتتاح شش خانه جوان در استان خبر داد و تصریح کرد: استان فارس نخستین استانی بوده که خانه جوان را افتتاح کرده است بر همین اساس شش خانه جوان در دهه فجر امسال به همراه ورزشگاه شش هزار نفری افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۱ رقابت بین المللی در چهار سال گذشته به میزبانی استان فارس برگزار شده، عنوان کرد: مسابقات جهانی رزم سواره با شرکت ۶۰ ورزشکار از ۲۶ کشور آذرماه امسال در فارس برگزار می‌شود، همچنین سایر مسابقات بین المللی در رشته های کاراته و رزمی نیز در آخر امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha