پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ نیروهای مسلح و دفاعی ما باید در یک دست قرآن و در دست دیگر اسلحه داشته باشند و به جهان بگویند هدف ما این است که پیام این کتاب را به شما برسانیم، اما اگر بخواهید قرآن را از ما بگیرید با اسلحه مانع شما می شویم و از قرآن پاسداری می کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از اعضای همایش ملی «فرهنگ دفاعی - امنیتی بر اساس آموزه های مهدوی» که به همت دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی و با همکاری مراکز تخصصی مهدویت، در قم برگزار می گردد اظهار داشتند: حیات ما در همه شئونات با وجود مبارک حضرت حجت(عج) گره خورده است، نشانه آن همین شعار رسمی ما در ایام عزای سالار شهیدان است که «أَعْظَمَ اللَّه اجورنا بمصابنا بالحسين عليه السّلام، و جعلنا و إيّاكم من الطالبين بثاره»؛ بخش اول این دعا جنبه عبادی دارد و برای ثواب بردن است اما بخش دوم این دعا، پیوند ناگسستنی بین ما و مهدویت را نشان می دهد.

ایشان ادامه دادند: به ما یاد دادند که از خداوند بخواهیم به ما آن توفیق را بدهد که خون بهای حسین بن علی(ع) را بگیریم! اما خون بهای هر کسی را فرزند او می تواند بگیرد و کس دیگری حق این کار را ندارد، لذا ما باید فرزند حضرت باشیم تا بتوانیم بگوییم ما طالب خون بهای او هستیم و تا فرزند حضرت نباشیم حق نداریم این دعا را بخوانیم، در اینجا دیگر شیعه بودن کافی نیست بلکه پیوند با اهل بیت(ع) هم لازم است.

معظم له خاطرنشان کردند: وجود مبارک پیامبر(ص) فرمود «أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة»؛ بیاید فرزندان ما باشید، ما نیز با افتخار فرزندی عترت را پذیرفتیم و فرزندان ائمه(ع) شدیم در نتیجه حسین بن علی پدر ماست و اینگونه است که ما می توانیم خون بهای سیدالشهداء را مطالبه کنیم، این راه برای همه ما باز است، چرا این راه را نرویم و خود را از این سعادت محروم کنیم؟!

حضرت آیت الله  جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشتند: حضرت حجت(عج) مظهر اسم «قیام» خداوند است، خداوند قائم بالقسط و حضرت، قائم آل محمد(ص) است، آنچه جهان را اصلاح می کند قیام بالقسط است، منظور از قیام هم قیام فیزیکی نیست، منظور از قیام، ایستادگی است نه ایستادن! حضرت چون ایستادگی عادلانه دارد جهان را نجات می دهد و اداره می کند، ما هم به عنوان فرزندان حضرت باید قائم بالقسط باشیم.

معظم له تصریح داشتند: عدل نزد همه انسانهای جهان محبوب است و معنای عدل هم روشن است «وضع کل شی ءٍ فی موضعه»؛ یعنی هر چیز را در جای خود قرار دادند، اما موحدان جهان می گویند جای اشیاء را اشیاء آفرین تعیین می کند و غیر موحدان می گویند ما با فهم خود، جای اشیاء را تعیین می کنیم، این همان حرفی است که فرعون می زد.

ایشان تاکید داشتند: آمریکا خیال می کند چون زور و قدرت دارد حق هم دارد! ما باید به گونه ای پیام اسلام را به جهان برسانیم که همه جهانیان بفهمند که حق را فقط خدا تعیین می کند نه هوا و هوس خودمان.

آیت الله العظمی جوادی آملی یادآور شدند: این عزیزان نیروهای مسلح و دفاعی ما باید در یک دست قرآن و در دست دیگر اسلحه داشته باشند و به جهان بگویند هدف ما این است که پیام این کتاب را به شما برسانیم اما اگر بخواهید قرآن را از ما بگیرید با اسلحه مانع شما می شویم و از قرآن پاسداری می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha