جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان گفت: اربعین امسال نسبت به سالهای گذشته بسیار تغییر کرده است، امسال اربعین حسینی برای جهانیان پیام وحدت و مودت دارد. اربعین امسال چهره رحمانی دین مقدس اسلام را به جهانیان نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه، معاون پژوهه حوزه علمیه استان کردستان که در کربلای معلی حضور دارد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سنندج، اظهار داشت: این روزها کربلا حال  و هوای دیگری به خود گرفته است و شاهد حضور میلیون ها نفر از دل سوختگان اهل بیت علیهم السلام  است.

وی با اشاره به اینکه حرکت شرکت کنندگان در پیاده روی امسال نسبت به سال های گذشته بسیار منظم تر است، گفت: عده ای از زائرین بارگاه امام حسین علیه السلام که چند روز پیش خود را به کربلا رسانده بودند در حال بازگشت به سمت مرزهای کشورمان هستند و عده دیگری که سفر اربعین خود را چند روز دیرتر آغاز کرده اند تازه به شهر کربلا رسیده اند و یا در مسیر سفر عشق قرار دارند.

این استاد حوزوی ادامه داد: امسال از هر رنگ و پوست، زبان و دینی در کربلا حضور دارند و همه بسان موجی خروشان، اما یکدست کربلا را درآغوش گرفته اند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان به پذیرایی خوب مردم عراق از زوار اربعین اشاره کرد و گفت: امسال هم مانند سالهای گذشته بسیار از عاشقان امام حسین علیه السلام در مسیر شرکت کنندگان در اربعین با برپایی موکب هایی کار پذیرایی از زوار را انجام می دهند، و با این کار مهمان نوازی خود را به دوستداران اهل بیت علیهم السلام نشان می دهد.

حجت الاسلام شریفی خواه تاکید کرد: ازدحام جمعیت در کربلا به حدی است که کیلومترها مانده به این شهر مقدس، ترافیک انسانی و وسایل نقلیه اجازه پیشروی بیشتر را به آدم نمی دهد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان در پایان گفت: اربعین امسال نسبت به سال های گذشته بسیار تغییر کرده است. امسال اربعین حسینی برای جهانیان پیام وحدت و مودت دارد. اربعین امسال چهره رحمانی دین مقدس اسلام را به جهانیان نشان می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha