جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیاده روی زائران اربعین

​حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به اینکه اربعین حسینی بهترین فرصت برای ترویج و تبلیغ دین اسلام به ویژه مکتب حقه شیعه می باشد، گفت: باید اربعین حسینی را فرصتی مغتنم برای معرفی اسلام واقعی، ائمه اطهار و فلسفه این دین یکتاپرستی بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی شب گذشته در جمع تعدادی از بسیجیان و طلاب شهر سنندج با اشاره به ابعاد جهانی اربعین حسینی، اظهار داشت: تا چند سال گذشته اربعین به مانند دیگر مراسم های مذهبی و عزاداری ها اقامه می شد، ولی چند سالی است که این روز بزرگ در تقویم تشیع رنگ و چهره دیگری به خود گرفته است.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: اربعین این سالها که با حضور میلیون ها انسان از هر دین و نژاد در کربلا برگزار می شود، برای جهانیان حامل پیام های بسیاری است.

وی به اشاره به اینکه پیاده روی و اجتماع بزرگ اربعین حسینی به جنبشی جهانی در عالم بشری تبدیل شده، افزود: امروز اجتماع میلیونی عاشقان اهل بیت علیهم السلام در کربلا حقانیت تشیع و اسلام را به گوش دشمنان دین خدا می رساند. اربعین امسال جنبش و انقلاب فراملی در جهان اسلام است که بی شک شعله های آن گوشه گوشه عالم بشریت را درخواهد نوردید.

دریایی ادامه داد: خوشبختانه اجتماع اربعین حسینی که بزرگترین اجتماع بشری در عالم است، وحدت جهان اسلام را به تمام جهانیان نشان داد و اعلام کرد که اسلام دین مودت، برادری و محبت است و جنگ و خونریزی در آن جایی ندارد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: این روزها بخش اعظمی از اخبار رسانه های بین المللی به انعکاس اخبار اجتماع میلیونی اربعین حسینی اختصاص یافته و این یک امتیاز برای ترویج اسلام واقعی در جهان است.

وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی بهترین فرصت برای ترویج و تبلیغ دین اسلام به ویژه مکتب حقه شیعه می باشد، گفت: باید اربعین حسینی را فرصتی مغتنم برای معرفی اسلام واقعی، ائمه اطهار و فلسفه این دین یکتاپرستی بدانیم و از لحظه لحظه این روز بهترین استفاده ها را ببریم.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: کسانی که امروز در کربلا و بارگاه مقدس امام حسین علیه السلام حضور دارند سربازان و بسیجیان این امام بزرگوار هستند و می خواهند به دنیا به ویژه تروریست هایی که تاب دیدن وحدت جهان اسلام را ندارند، بگویند که اسلام دین واحد و متحدی است و جایی برای فتنه گران و توطئه گران در آن نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha