شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حمید بهرامپور

​حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجارگفت: انسان از روزی که خود را شناخت با دعا و توبه آشنا بود، لذا می توان گفت که دعا قدمتی به بلندای زندگی انسان دارد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور امروز در جمع تعدادی از مسئولان فرهنگی شهرستان بیجار، ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و جایگاه رفیع این روز در دین اسلام، اظهار داشت: خداوند متعال برای انسان و بازگشت او به مبدا اصلی اش راه های بسیاری را پیش رو قرار داده است که از این راه ها می توان به توبه و دعا اشاره کرد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار به بحث دعا در ادیان اشاره کرد و گفت: انسان از روزی که خود را شناخت با دعا و... نیز آشنا بود، لذا می توان گفت که دعا قدمتی به بلندای زندگی انسان دارد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه در برخی از ادوار تاریخی دعا در زندگی انسان کم رنگ تر شده، ولی بازهم نقشش را حفظ کرده است، اضافه کرد: با وجود اینکه پیشرفت های علمی بشر، خواه ناخواه نقش دعا را در زندگی انسان کم رنگ کرد، بازهم بعد از قرنها انسان به این مهم رسید که هرگز نمی توان زندگی را خالی از دعا و لابه تصور کرد.

حجت الاسلام بهرامپور تصریح کرد: در سال های اخیر دوباره دانشمندان بر این اعتقاد مهر تأیید زده اند که تأثیر دعا در سلامتی و بیماری ها بسیار زیاد است. به طوری که برای اثبات این ادعا پژوهشگاه ها و مراکز خاصی را تأسیس کرده اند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه سخنان خود گفت: یکی از موارد جالب توجه این است که اندیشمندان غربی که روزگاری اعتقادی به دعا و توبه نداشتن، اکنون به این نتیجه رسیده اند که گفته های اسلام درباره شفا بخش بودن دعا و تاثیر آن در روحیات انسان علمی و کاملا دقیق است.

وي با اشاره به اينكه دعا کردن برای خود شرایطی دارد، بیان داشت: کسی که به درگاه خداوند متعال دست دعا بلند می کند باید دارای شرایطی باشد که دعایش مستجاب شود.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه سخنان خود به فضیلت و آثار دعا در زندگی انسان از منظر احادیث و روایات اسلامی اشاره کرد و گفت: اولين اثر دعا برای انسان، تندرستی و بهبودی از هر بیماری است، جلوگیری از بروز بلا یکی دیگر از تاثیرات دعا در زندگی بشر می باشد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران هدایت بیجار تصریح کرد: امام رضا(ع) در این باره می فرمایند:« از پدر بزرگوارم(ع) شنیدم که می فرمود: «به راستی که دعا در مقابل بلا و گرفتاری می ایستد، و آن دو (یعنی دعا و بلا) تا روز قبامت قرین هم هستند».

حجت الاسلام بهرامپور در ادامه اظهار داشت: تأثیر دعا در سلامتی انسان از نگاه اسلام یک امر مهم و قطعی می باشد. به گونه ای که دین مبین اسلام برای اکثر مشکلات جسمی و روحی دعاهای خاص و عامی را بیان کرده است.

این استاد حوزوی در پایان گفت: دعا درمانی در بعضی اوقات تأثیری بیشتر از دارو درمانی دارد، به طوری که در بعضی از بیماری ها حتی دانشمندان و پزشکان امروزی هم اذعان دارند که دعا کردن و درمان روحی و روانی بهتر از دارو درمانی جواب می دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha