جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حاتم نیا

حوزه/ امام جمعه بهار گفت: پیاده روی زیارت اربعین بهترین عرصه ای است که می توان حماسه حسینی را جهانی کنیم و جهان را با مذهب شیعه و فلسفه عاشورا آشنا کرد.

حجت الاسلام حبیب اله حاتم نیا، امام جمعه بهار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) که زیارت اربعین را یکی از نشانه های مومن برشمرده است، گفت: زیارت اربعین امام حسین(ع) سنتی است که به آن بسیار سفارش شده است.

وی افزود: علمای بزرگ نیز در اجرای این سنت حسنه و پرثواب که از علامات انسان های با ایمان است نه تنها توصیه های فراوانی می کردند، بلکه خود نیز در آن حضور داشتند.

حجت الاسلام حاتم نیا، حضور میلیونی مردم از سراسر جهان را یکی از افتخارات شیعه دانست و تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین سقوط رژیم بعث این برنامه بسیار با شکوه تر و با عظمت تر برگزار می شود.

وی، پیاده روی با شکوه اربعین را از پاداش های الهی برای بر شمرد و گفت: حضور مردم با قومیت ها و زبان های مختلف که در هیچ کجای دنیا همانند آن وجود ندارد، را باید از الطاف خداوند دانست.

امام جمعه بهار اظهار کرد: علی رغم همه بایکوت های خبری غرب باز هم هر سال شاهد افزایش زوار هستیم و نه تنها مسلمانان و شیعیان، بلکه از دیگر ادیان نیز با عشق و علاقه در این پیاده روی شرکت می کنند.

وی تاکید کرد: پیاده روی اربعین بهترین عرصه ای است که می توان حماسه حسینی را جهانی کنیم و جهان را با مذهب شیعه و فلسفه عاشورا آشنا کرد.

حجت الاسلام حاتم نیا در پایان گفت: هنگامی که مردم جهان فریاد "لبیک یا حسین" این جمعیت با شکوه را می شنوند ناخودآگاه به دنبال جواب این پرسش خواهند رفت که این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha