پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
میرمسعود حسینیان - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا

حوزه/سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا از آمادگی ۴۵۰ موکب ایرانی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، به نقل از موکب رسانه‌ای فجر استان سمنان، میرمسعود حسینیان، در بازدید از موکب های اسکان و تغذیه استان سمنان مستقر در کربلا در جمع خبرنگاران با تقدیر از تلاش های مسئولان موکب های استان گفت: میزبانی موکب های استان سمنان از زوار اربعین حسینی مطلوب ارزیابی می شود که این امر رضایت میهمانان این مواکب را درپی داشته است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا  از ثبت نام بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سامانه سماح تا پایان روز سه شنبه یکم آبان ماه خبر داد و افزود: از این تعداد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر موفق به دریافت ویزا شده اند و ۷۰۰ هزار نفر نیز از مرزهای زمینی و هوایی وارد کشور عراق شده اند.

وی با اشاره به برپایی بیش از ۲ هزار موکب از سوی مردم ایران در خاک عراق و نیز نقاط مرزی ایران، اظهار کرد: از این تعداد بالغ بر 450 موکب در کربلای معلی برپا شده است که مسئولیت اسکان و پذیرایی زوار اباعبدالله الحسین (ع) را برعهده دارند.

حسینیان با بیان اینکه مشکلات ارزی و نیز تغییر دولت عراق، صدور ویزای زائران را با تاخیر مواجه کرد، گفت: با این وجود بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ویزای انفرادی در مدت زمانی کوتاه صادر شد تا زمینه حضور زائران اربعین حسینی در عراق فراهم شود.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین دولت عراق از سوی زائران ایرانی تصریح کرد: از زائران عزیز تقاضا داریم به قوانین کشور عراق احترام بگذارند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مردم عراق و مردم ایران، گفت: دشمنان نمی خواهند دو ملت ایران و عراق به یکدیگر نزدیک شوند، لذا از هر وسیله ای برای ایجاد تفرقه میان دو ملت بهره می گیرند.

وی از حضور زائران بیش از 50 کشور جهان در مراسم اربعین حسینی خبر داد و افزود: با قاطعیت می توان گفت بیشتر شبکه های خبری بین المللی، اخبار مرتبط با این مراسم بزرگ را سانسور می کنند.

حسینیان خاطرنشان کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، مانور وحدت مستضعفان جهان است که همه مسئولان باید برای برگزاری هرچه پررنگ تر و باشکوه تر این مراسم تلاش کنند.

انتهای پپام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha