پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبدالمهدی کربلایی در خطبه های نماز جمعه کربلا گفت: از جمله اهداف مهم دوستداران راستین امام حسین (ع) از پیاده روی و زیارت آن امام بزرگوار، تجدید عهد و پیمان و ولایت با ایشان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین(علیه السلام) ایراد شد، گفت: از جمله اهداف مهم دوستداران راستین و محبّین حقیقی امام حسین(ع) از پیاده روی و زیارت آن امام بزرگوار، تجدید عهد و پیمان و ولایت با ایشان است.

وی افزود: اگر که فرد زائر صفات و شایستگی های لازم را داشته باشد، زیارت امام حسین(ع) ثمره بزرگی به بار می آورد .

امام جمعه کربلا اشاره کرد: تجدید پیمان به معنی این است که من خطاب به امام حسین(ع) می گویم که "من در مسیر شما حرکت خواهم کرد و بر اساس سیره، موضع گیری، اخلاق و جهاد شما عمل خواهم کرد و حافظ قیام و جنبش اصلاح گرانه شما خواهم بود و در این راه تمامی سختی ها و جانفشانی ها را به جان می خرم".

وی بر ضرورت وفاداری به این پیمان تاکید کرد و گفت: مهم این است که به عهدی که با امام حسین(ع) بسته شده، وفاداری شود.

حجت الاسلام و المسلمین کربلایی به روایاتی مثل؛(كم من صائم ليس له من صيامه الا الجوع والعطش)، و(كم من قائم ليس له من قيامه الا التعب والعناء)، گفت: روزه ثمره دنیوی و اخروی بزرگی دارد، امّا اگر به شکل صحیح ادا نشود، بی نتیجه خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین نماز نیز بدین صورت است، لذا زیارت نیز باید به صورت صحیح انجام شود و فرد باید از صفات و شایستگی های حقیقی برخوردار باشد تا بتواند به بهشت راه یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha