جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه گفتند: : اگر غرب می خواست صادقانه با سیاست های آل سعود و سرکوب، کشتار و تجاوز های آن در منطقه مخالفت کند، حداقل حکام سعودی را مجبور می کرد که جنگ یمن را متوقف کند و دست از کشتار کودکان، زنان و پیر مردان بردارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه گفتند: : اگر غرب می خواست صادقانه با سیاست های آل سعود و سرکوب، کشتار و تجاوز های آن در منطقه مخالفت کند، حداقل حکام سعودی را مجبور می کرد که جنگ یمن را متوقف کند و دست از کشتار کودکان، زنان و پیر مردان بردارد.

 

شیخ خطیب: باید دولتی تشکیل شود که اقتصاد را زنده کند و با فساد بجنگد

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: باید یک دولتی تشکیل شود که اقتصاد ملی را زنده کند، با فساد بجنگد و سطح خدمات خود را به فقرا، بیماران و نیازمندان افزایش دهد.

وی از سیاستمداران خواست که منافع ملی را بالاتر از منافع حزبی و شخصی قرار دهند و از سهمیه بندی در توزیع کابینه ها دست بردارند.

شیخ خطیب از فلسطینان ساکن در اردوگاه "المیه و میه" خواست که اختلافات را کنار گذاشته و با وجدانی بیدار درگیری های بین خودشان را که نوعی خدمت به رژیم صهیونیستی است، حل و فصل کنند.

وی افزود: این خونی که با درگیری بین برادران ریخته می شود، باید در سرزمین فلسطین ریخته شود که ساکنان آن با اشغالگران مواجه هستند.

شیخ دعموش: آنچه بیش از سه سال در یمن جریان دارد، جنایت علیه بشریت است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه های نماز جمعه گفت: حزب الله تلاش می کند که دولتی جامع و خالی از سهمیه بندی ها و اختلافات تشکیل دهد تا بتواند به حل بحران های کشور بپردازد.

وی به قتل جمال خاشقجی اشاره کرد و گفت: نباید توقع داشت که غرب علیه رژیم آل سعود به خاطر قتل خاشقجی اقدام کند؛ چراکه آل سعود خدمات بسیاری به غرب کرده و همچنان به این خدمات در سطح اقتصادی، سیاسی، مالی و قرارداد های تسلیحاتی ادامه می دهد.

شیخ دعموش افزود: رئیس جمهور آمریکا دو روز پیش اعلام کرد که بین آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی پیمان سرّی وجود دارد و عربستان خدماتی را به اسرائیل ارائه می دهد.

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: غرب جنایت های آل سعود را پوشش نمی دهد، بلکه تنها به یک سری اقدامات عادی علیه آل سعود اکتفا می کند تا به افکار عمومی بگوید که این رژیم را مجازات کرده است.

وی این سؤال را مطرح کرد که چرا جهان در برابر جنایت هایی که بن سلمان به ویژه در تجاوز به یمن مرتکب شده، ساکت ایستاده است، امّا در مقابله مسئله قتل خاشقجی این همه علیه آل سعود سر و صدا کرد.

شیخ دعموش افزود: اقدام غرب علیه آل سعود به خاطر فشار های رسانه ها و افکار عمومی ملت اروپا و آمریکا بود و به خاطر بیداری وجدان یا موضع گیری اخلاقی و انسانی نبود.

وی افزود: اگر غرب می خواست صادقانه با سیاست های آل سعود و سرکوب، کشتار و تجاوز های آن در منطقه مخالفت کند، حداقل حکام سعودی را مجبور می کرد که جنگ یمن را متوقف کند و دست از کشتار کودکان، زنان و پیر مردان بردارد.

شیخ دعموش تاکید کرد: آنچه بیش از سه سال در یمن جریان دارد، جنایت علیه بشریت است و الان وقت آن رسیده است که جهان جلوی این جنایت وحشیانه مستمر را بگیرد.

 سید فضل الله: جنگ یمن و سوریه و محاصره اقتصادی ایران متوقف شود

سید جعفر فضل الله در خطبه های نماز جمعه بیروت به حادثه قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در ترکیه اشاره کرد و گفت: باید پرونده قتل خاشقجی عادلانه رسیدگی شود، به گونه ای که از حقوق بشر، دموکراسی و آزادی بیان حمایت کند نه اینکه از طریق فریب های سیاسی یا تصفیه حساب یا سوء استفاده سیاسی انجام گیرد.

وی اشاره کرد: ما مسلمانان باید از شیوه تعامل دولت های غربی با کشور ها و ملت های ما و حتی حاکمان عبرت بگیریم؛ چراکه غربی ها در این حادثه به منافع تجاری و منافع رژیم صهیونیستی فکر می کردند.

سید فضل الله بر همکاری مشترک بین کشور های منطقه، تلاش برای حمایت از منافع کشور های خود و تلاش برای تقویت حضور اسلامی و عربی مشترک در مسائل منطقه تاکید کرد و خواستار تکیه بر اسلام در تقریب و وحدت فیما بین شد.

وی به توقف جنگ در یمن و سوریه و پایان محاصره اقتصادی علیه ایران و بازگشت صلح داخلی به بحرین دعوت کرد.

شیخ حمود: هرگونه توطئه ای علیه مسئله فلسطین محکوم به شکست است

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه نماز جمعه گفت: غرب فخر می فروشد که سرشار از انسانیت و حقوق بشر است و از موضع بالا به ما نگاه می کند، امّا زمانی که پای منافع کشور های بزرگ به میان می آید، نه انسانیتی در کار است و نه حقوق بشر و نه احترام به پیمان نامه ها.

وی به وضعیت اردوگاه های فلسطینی ها در لبنان و فلسطین اشاره کرد و گفت: چرا تیر اندازی هوایی در عروسی ها مجازات در پی دارد، امّا دیگران که از سلاح های سنگین و ویرانگر استفاده می کنند، مورد محاکمه قرار نمی گیرند؟ این مقدار سلاح از کجا می رسد؟ چرا سلاح های سنگین در خانه های فقیر و کوچک استفاده می شود؟ چگونه این سلاح های به اینجا می رسد؟ آیا هدف آواره کردن است یا اسکان یا به دنبال کشتار دسته جمعی هستید؟

شیخ حمود تاکید کرد: هرگونه توطئه ای علیه مسئله فلسطین محکوم به شکست است و هر گاه که گروهی شکست خورد یا عقب نشینی کرد، گروه دیگری ظهور خواهد کرد و مسئله فلسطین را به پایان راه خوشبختی می رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha